Бүх цаг үеийн шилдэг боловсролын хүүрнэл
Исламын мэдээ, танжунгеним - Шашин шүтлэгийнхээ ертөнцийг үзэх үзэлд өөр соёл иргэншлийн санал болгож буй боловсролын түүхийг бид гайхаж гайхаж байгааг харахдаа зүрх сэтгэлдээ үргэлж гунигтай байдаг. Японы хүүхдүүдэд боловсрол олгох тухай ойлголтыг хэрхэн саармагжуулсан талаар хэд хэдэн удаа. Эсвэл хамгийн сайн боловсролын системтэй гэж цуурдаг улс болох Финландад хэрхэн суралцах вэ.
Гэсэн хэдий ч би цааш үргэлжлүүлэн судалсны дараа эдгээр боловсролын загварууд зөвхөн техникийн асуудлуудыг хөндсөн болно. Жишээлбэл, Япон дахь боловсролын үзэл баримтлалын талаар зөвхөн хүүхдүүдэд шаахайг нь янзалж сахилга батыг заах талаар л авч үздэг. Эсвэл гэрээр тогтмол зочлох хуваарьтай байдаг тул сурагчдын асран хамгаалагчтай маш ойрхон байдаг багш нар.
Үүнтэй адил Финландад. Финландад хүүхдүүд Индонезиас дээш 7 настайгаасаа хичээллэж эхэлдэг. Эсвэл Финлянд сургуулийн үеэр Индонезиас илүү завсарлага авдаг.
Загварын саналыг би муу гэж хэлэхгүй байна. Зүгээр л санал болгож буй загварууд хэзээ ч цааш явахгүй байх явдал юм. Загвар нь зөвхөн техникийн аргуудын талаар л ярьдаг. Би бас боловсролын коллежийн оюутан, манай боловсролын кампус дахь бакалаврын судалгааны ижил төстэй хандлагыг ажиглаж байна. Өсөн нэмэгдэж буй судалгаа нь зөвхөн заах үр дүнтэй аргад чиглэгддэг.
Кур'ан-и Кэримээс санал болгож буй боловсролын санал болгож буй загвар болох Лукман захидалд техникийн асуудлуудыг хэт их хөндөөгүй байна. Захидалдаа Лукман энэ бүхнээс цааш ярилцсан болно.
Бидний авч болох хэд хэдэн хичээл бий. Тийм ээ, мэргэн ухаан, Аллах Аллах Лукман захидалдаа Коран сударт мэргэн ухаан багтдаг гэж хэлсэн байдаг (коран үсэг лукман
ишлэл 1), мөн лукманд мэргэн ухаан бэлэглэдэг (коран үсэг лукман
ишлэл 12).
ишлэл 1), мөн лукманд мэргэн ухаан бэлэглэдэг (коран үсэг лукман
ишлэл 12).
Лукманы энэ захидалд Аллахын мэргэн ухааныг өгч, мэргэн ухааныг агуулсан текстээр (Аль-Куран) дамжуулсан хүний мэдлэгийг агуулдаг. Илбэ, мэргэн ухаанд мэргэн ухаан. Сонирхолтой нь энэхүү лукман захиа нь Маккияд ирсэн захидал бөгөөд Маккад бууж ирсэн захидал юм. Маккияа захидлын хувьд энэ нь гойбд итгэх итгэлийг бэхжүүлж, авлигын ялзралыг илчилж, таухид ба вала вла-барагийн суурийг тавьсан явдал юм. Тиймээс Лукман захидал нь бошиглогчийн Мекка дахь хамтрагчдыг сургах талаар эш үзүүлэгчдийн ишлэлүүдийн нэг болсон бөгөөд ингэснээр тэд дэлхийн соёл иргэншлийг бий болгох боломжтой болсон гэж хэлж болно.
Хамгийн сайн аргын талаар дор хаяж хэдэн зүйлийг Коран сударт хэлсэн байдаг.
Нэгдүгээрт, үеийг төлөвшүүлэх хамгийн сайн боловсрол бол эцэг эхийн боловсрол, ялангуяа аавын боловсрол юм.
Устадз Буди Ашари Куран судрын боловсролын хэв маягийн талаар эрдэмтдийн хийсэн судалгааны үр дүнг дамжуулав. Тэрээр Ал-Кур'ан-и Кэримд эцэг хүү хоёрын хоорондох яриа хэлцлийн дор хаяж арван хоёр газар байдаг бөгөөд эх хүүхдийн хоорондох яриа хэлцлийн хоёрхон газар байдаг бөгөөд эх хүүхдийн хоорондох яриа эхийг бэхжүүлэх хандлагатай байдаг (Ашабул ухдуддын түүх). Эндээс л "эх бол хүүхдүүдэд зориулсан медреса, харин аав нь сургуулийн захирал" гэсэн зүйр үгний ач холбогдол оршиж байгаа юм.
Нэмж дурдахад, Лукманы захидлын мэргэн ухаан, аав хүү хоёрын харилцан ярианы түүх бол аав бол хүүхдийнхээ сайн сайхан байдлаас бусад хүүхдэд хандах хандлагагүй дүр юм. Хаан боловсрол эзэмшүүлдэг бол өөр өөр зүйл байвал дагалдагч олох сонирхолтой байж болно. Тэр дагалдагчидтай гэж сэжиглэж байсан ч гэсэн. Гэхдээ аав, байгалиас заяасан чин сэтгэлээсээ өөрийн цус, цусанд байдаг. Хүмүүс шашин шүтлэггүй байсан ч үүнийг хэн ч хүлээн зөвшөөрдөг.
Аавын мөн чанарын сэдэл нь эцгийг хүүхдийн боловсролын хамгийн үр дүнтэй, хамгийн чухал үүрэг гүйцэтгэгч болгодог гэдгийг Кур'ан-и Кэрим дамжуулахыг хүсдэг.
Хоёрдугаарт, Исламын боловсрол, хүмүүсийг тэр өдрөөс хол байлгах гэсэн хүний хүчин чармайлтын парадигм.
Лукман шашны 4-р шүлэгт "Исламын шашны боловсролын парадигма" Залбирал үйлдэж, зекат өгдөг хүмүүс өөрсдөө байгаа бөгөөд эцсийн өдөртөө итгэлтэй байдаг.
Энэ нь 8-р шүлэгт "Тэдний төлөө итгэж, сайн үйлс хийдэг хүмүүс бол ерөөлтэй тэнгэр юм."
Энэ бол философийн чиг баримжаа, үзэл баримтлалыг багтаасан Исламын боловсролын парадигм юм. Энэхүү жинхэнэ боловсрол нь зөвхөн ертөнцийн эсвэл зүгээр л хувь хүний төлөвшилд биш, харин үхровийн амьдралын түүхэнд чиглэгддэг. Энэ бол хэний ч тодорхойлсон боловсролын үзэл баримтлалаас ялгагдах зүйл юм.
Хөдөлмөрийн ур чадвар, эсвэл зөвхөн сэтгэл хөдлөл, оюуны хөгжлийг хөгжүүлэх, эсвэл эд баялаг, хөгжил цэцэглэлтийг хөгжүүлэхэд чиглэсэн боловсролын чиг баримжаа байдаг. Мөнгө ба туршлагаар дэлхийн амжилтын оргилд хүрэхэд чиглэсэн сэтгэлзүйн олон судалгаа байдаг. Гэхдээ Кур'ан-и Кэрим нь огт өөр махаж-ыг тоймлодог. Гойбд итгэх нь боловсролын хувьд бүрэн мартагдах ёсгүй салшгүй хэсэг болдог.
Лукман хэмээх 6-р шүлэгт "ба хүмүүсийн дунд хоосон яриа (лахвал хадис) ашиглан (хүмүүсийг) Аллахын замаас мэдлэггүйгээр төөрөлдүүлж, тохуурхдаг хүмүүс байдаг." Тэд доромжилсон шийтгэл авсан. "
Аль Азхарын Тафсирт лахвал хадисыг тайлбарласан байдагХасанал басридуугаар. Үүний зэрэгцээ, катадагийн хэлснээр үүнийг хоосон уриа лоозон гэжтайлбарлаж байна. Хамка эдгээр хоёр бодлыг авч үздэг. Урсаж буй гол шиг эрчимтэйгээр дуулах нь бидний ухамсарт нөлөөлж байна. Эцэст нь хэлэхэд манай олон залуусыг дуучдын амьдралын хэв маягаар авч явдаг. Хувцас, биеэ авч явах байдал, амьдралыг үзэх үзэл, бусдаас авахуулаад.
Хүмүүс ард түмнийг хуурах гэсэн оролдлогууд үргэлж байдаг гэсэн хоосон уриа лоозонг Хамка зөвтгөв. Эцэст нь ард түмнийг итгэл, ард түмэндээ үнэнч байдлаа алдахад хүргэдэг хүлээцтэй байдлын хоосон уриа лоозонгоор дамжуулан. Итгэл үнэмшлийг хольж хутгасан олон ургальч уриа нь бас тавхидын үнэнийг хөндөх зорилгоор бүтээгдсэн юм.
Фи Дзилалил Кур'ан-и Кэримийг тайлбарлахдаа энэ шүлгийн асбабун нузулд исламыг хүлээн зөвшөөрч буй арабуудыг үзэн яддаг кафирын тухай өгүүлдэг бөгөөд Персээс домог түүх цуглуулдаг. Тэрээр олон хүмүүсийн дунд сууж, хүмүүсийг гайхшруулахын тулд үлгэр ярьж, тэднийг Коран судрын удирдамжаас хааж байв. Кур'ан-и Кэрим нь түүхийн хэлбэрээр хамгийн их агуулгатай болохыг санаарай. "Лахвал хадис" буюу Коран судрын түүхүүдтэй таарч тохирохыг хүсч буй зохиомол түүх. Яагаад түүх вэ? Учир нь түүхүүд амьдралд урам зориг өгч, тэр ч байтугай амьдралыг өгүүлдэг.
Сонирхолтой зүйл бол энэ эрин үед бид соёлын мэргэжилтнүүдийн "гиперреализм" гэж нэрлэдэг зүйл рүү орж байна. Гиперреализм бол нэг шинж чанар нь уран зохиол бодит болж, бодит зүйл бол уран зөгнөл болдог. Шоу, бага насны түүх, үйл явдлын дүр, үлгэрээс эхлээд биднийг багаасаа зохиомол дүрүүд давамгайлж байсныг бид бүгд мэднэ. Насанд хүрэгчдийн хувьд ч гэсэн эдгээр зохиомол баатрууд, түүхүүд нь зохиомол хэвээр байгаа ч гэсэн хүүрнэл, зөрчилдөөн, харааны эффектэд тохируулан хуулбарладаг.
Энэ нь өдөр тутмын амьдралд ойртдог. Жишээлбэл, өнөөгийн хүүхдүүд Саад бин Аби Вакашийн түүхээс илүү Аалзны хүн ба Төмөр хүний түүхийг илүү сайн мэддэг болсон. Хүүхдүүдэд зориулсан боловсролыг ийм зүйлээс салгаж болохгүй, буга бугаол тэг өргөст хэмх, буто ногоон, сангкурянг гэх мэт түүхийг тооцож болохуйц үнэт зүйлсийн талаархи уран зөгнөл юм.
Кинонд домог түүхийг Перси Жексоны кино болон түүнтэй төстэй кинонууд шиг холливудын хэв маягийн визуал эффектүүдээр дахин олшруулдаг. Эсвэл Индонезийн ард түмэнд анимейшн болж, үзвэр болсон Хинду бурхны тухай түүх, тухайлбал Бяцхан Кришна.
Уран зөгнөлийг сүнслэг нөлөө бүхий хүмүүсээс юу хүлээж байна вэ? Аллахын тодорхойлсон амьдралын аялалын сүннуллахтай холбоотой үнэн түүхийг жинхэнэ эх сурвалжаас ойлгодоггүй хүмүүсээс юу хүлээж байна вэ? Хариулт нь найдваргүй юм. Учир нь уг түүхийг сэдэх сэдлийн нэг хэсэг нь эдийн засгийн шинжтэй байж болох юм.
Зууны агуу эрдэмтэн мөн түүхч Мухаммед Али Ас Шалаби Османы эзэнт гүрний уналтын нэг хүчин зүйл бол хамгийн түрүүнд орон нутгийн соёлын түүхийг түгээн дэлгэрүүлэх замаар орон нутгийн танин мэдэхүйн мэдрэмж улам бүр нэмэгдэж, улмаар тэдний таних тэмдэг нь тухайн түүх, лалын шашнаас үүдэлтэй гэж үздэг гэж мэдэгджээ. өөрчлөхийг хүсч байна. Индонезийн нэгэн адил Хинду шашны буддист хаадын тухай түүх дахин эргэж ирэв. Рамзес ба түүний алдар суугийн түүхэнд Египт дахин сэргэв. Хоёрдугаарт, сэтгэхүйд эргэлзээ төрүүлж, итгэл ба бодол санаагаар хурафат хөгжүүлэх.
Мэргэн ухаанаар дүүрэн Кур'ан-и Кэрим энэ тухай өгүүлдэг. Боловсрол бол бидний хойч үеийг төөрөгдөл, хоосон мөрөөдлөөс урьдчилан сэргийлэх, Аллах субханаху ва таала-ийн тодорхойлсон амьдралын жинхэнэ мөн чанар, амьдралын үнэт зүйлийг танилцуулах явдал юм.
Гуравдугаарт, хүүхдүүдэд адаб зааж, Аллах субханаху ва таала-ийн тогтоосон үнэмлэхүй үнэнийг заах
Боловсролын бэрхшээл, өөрөөр хэлбэл хүмүүсийг жинхэнэ үнэнээс хөндийрүүлэх хүчин чармайлтыг тайлбарласны дараа хамгийн сонирхолтой зүйл бол Лукманы хүүхдүүдтэйгээ хийсэн яриа хэлэлцээ нь яг л Аллахын нэгдмэл байдлын хэлбэрээр үнэнийг танилцуулах биш, харин Адабыг Аллахтай холбосон явдал юм.
куран үсэг лукман 12-р шүлэгт Лукман хүүдээ Аллахад талархах мэргэн ухааныг өгдөг. 13-р шүлэгт Лукман хүүдээ Аллахыг бүү холбоорой гэж захисан байхад энэ бол агуу дарангуйлал юм. Адаб нэвтрүүлэх нь яагаад үнэнийг танилцуулахаас илүүтэй байдаг вэ?
Энэ нь дор хаяж хоёр зүйлээс үүдэлтэй юм. Нэгдүгээрт, хүүхэд байгалиас заяасан гэж Кур'ан-и Кэрим болон хадисуудын тууштай байдал, зөвхөн эцэг эх нь л түүнийг еврей, христ, мажус болгодог. Тиймээс тавхидын шинж чанар байдаг тул номыг итгэлийн мөн чанарт талархлын хэлбэрээр танилцуулдаг.
Талархал нь хүүхдүүдийн итгэлийн мөн чанартай харьцах харьцааг илүү өндөр бөгөөд бодит болгодог. Тиймээс хүүхдүүдийн ариун мөн чанарыг хөгжүүлэх, халамжлах нь хамгийн сайн боловсрол юм. Хоёрдугаарт, итгэлийн тухай шинжлэх ухаан ч гэсэн адаб заах нь шинжлэх ухааныг заахаас илүү чухал юм гэсэн хичээлийг бид авч болно.
Хүүхдүүд маань шашин шүтлэгийг ойлгодог мөртлөө ёс суртахуунгүй муктазила хүмүүс шиг болохгүй байхын тулд шалтгааныг шариатад нийцүүлэхийн тулд. Үрэлгэн гайхамшиг хүртэлАллахыг таньдаг боловч Аллахын шинж чанаруудыг үгүйсгэж зан авиргүй танзих шатанд ирэв. Эсвэл Аллахыг мэддэг мөртлөө түүнийг амьтадтай адилтгаж үздэг уран зохиолгүй мужасимах сургууль шиг. Бурхан өршөөгөөч. Дзалик.
Адабыг хүүхдүүдэд танилцуулсны дараа хүүхдүүд жинхэнэ үнэн, тухайлбал, таавидтай зууралдаж, үүнд эцэг эхтэйгээ ч буулт хийхгүй байхыг сургадаг. куран үсэг лукман ишлэл 13, Лукман хүүхдүүдээ Аллахтай түншлэхгүй байхыг хориглодог. Сонирхолтой нь куран үсэг лукман-ийн 14-15-р шүлэгт Аллах өөрөө хэлдэг бөгөөд энэ нь тавхидийг устгадаг зүйлсээр, тэр байтугай эцэг эх өөрсдөө буулт хийхийг огт зөвшөөрдөггүй.
Энэ нь хичнээн чухал юм. Энэхүү монотеизм нь биднийг хамгийн их энэрдэг гэж өөрсдийгөө, тухайлбал бидний эцэг эхийг өөрсдийгөө хязгаарладаггүй. Аллах өөрөө тэр даруй хэлээд түүнд маш тодорхой бөгөөд хатуу зааг өгчээ. Бошиглогч, Хадижа нар залбирч, асуулт асууж байхыг харсан Али ибн Аби Талибын бяцхан хүүхдүүд шиг байгаасай. Дараа нь бошиглогч итгэлийн талаар тайлбарлаж, түүнд итгэхийг урьсан юм.
Дараа нь Али эцэг эхээсээ зөвшөөрөл авахаар явав. Гэвч дараа нь дахин эргэж ирээд "ийм асуудлаар би эцэг эхийнхээ зөвшөөрөл авах шаардлагагүй" гэж хэлэв. Энэ 12 настай хүүхдийн зан чанар ямар агуу вэ? Таухидын мөн чанар нь түүнд цэвэр, угаасаа байдаг. Дараа нь Али Исламыг хөрвүүлж, гайхамшигтай эрдэмтэн, шударга удирдагч, зүдүүд хүн, зоригт командлагч, агуу яруу найрагч зэрэг Исламын шашинтай зүйрлэшгүй түүхэн бэхийг зүүв.
ал курТуби-ийн тайлбарт Саад бин Аби Ваккашийн түүхийг эхийнх нь амь насанд заналхийлж, хуучин шашиндаа эргэж очихыг албадаж байсан боловч "Эх хүн 100 амьтай гэж үзье, би нэг нэгээрээ Исламыг үргэлжлүүлэн хүлээн авъя" гэж хэлжээ. Дараа нь Саад исламын түүхэнд алтан бэхээр зүссэн. Хэрэв монотеизм бол хүүхдийн амьдралын зорилго юм бол тэр дэлхийн зорилгоос гадна амьдралын хамгийн дээд зорилгыг олж авсан гэсэн үг юм. Энэхүү монотеист зан чанар нь хүүхдүүдийг ирээдүйг мөрөөддөг дэлхийн байлдан дагуулагч болгон хувиргах болно.
Гэхдээ энд онцлох зүйл бол Аллах Түүнд талархаж, дуулгавартай байх зарлиг гаргасны дараа Аллах эцэг эхчүүдэд сайн зүйл хийхээр шийдсэн юм. Энэхүү шийдвэр нь хүмүүнлэгийн зарчмуудтай нийцэж байгаа бөгөөд хамгийн их талархал хүлээх нь эцэг эхчүүд юм.
Тиймээс хамгийн сайн боловсрол бол хүүхдүүдэд монотеизмын шинж чанарыг халамжлах, төлөвшүүлэх, таухидийг устгадаг зүйлстэй буулт хийхгүй байх, эцэг эх хоёуланд нь үнэнч байх явдал юм.
Дөрөвдүгээрт, хүүхдүүдэд зөв шударга үйлсийнхээ төлөө хариуцлага хүлээхийг заа
куран үсэг Лукман шүлэг 16 "Ай хүү минь! Үнэхээр, хэрэв гичийн үр шиг хүнд (үйлдэл) байгаа бөгөөд энэ нь хаданд эсвэл тэнгэрт эсвэл газар дээр байгаа бол Аллах үүнийг өгөх болно (шагнал). Аллах бол нарийн бөгөөд хамгийн няхуур юм. "
Таухидын итгэл үнэмшлийг суулгасны дараа Лукман хүүдээ Аллахад итгэх итгэл хэрхэн ажиллах ёстойг зааж өгөв. Аллахад итгэх итгэлийн оргил үе нь Аллахын үргэлж ажиглаж байдаг гол нөлөөллийн мэдрэмжтэй байх ёстой. Аллах бидний хийдэг бүх зүйлийг гэрчилдэг. Аллах бол хамгийн нарийн бөгөөд хамгийн нарийн мэдлэгтэй бөгөөд түүний мэдлэг нь чулуулаг, эсвэл тэнгэр эсвэл газарт агуулагдах гичийн үрэнд хүрч чаддаг. Үнэн хэрэгтээ энэхүү редакцийн сонголт нь Бурханы хяналт шалгалтын талаар хязгааргүй өргөн цар хүрээг тодорхойлсон болно.
Ихсан эсвэл муракабатуллахын тухай мэдлэг нь хүүхдүүдийг зөв шударга үйлсийнхээ төлөө хариуцлага хүлээхэд сургахыг шаарддаг. Бид Умар үрийн хэлсэнчлэн үр хүүхдээ хойд ертөнц жинхэнэ тооцоо олохоос өмнө өөрсдөдөө ашиглах зорилгоор сургах ёстой. Учир нь энэхүү тооцоог хийснээр хүүхэд нь түүний нөхцөл байдал, хичнээн их хог хаягдал, хийсэн муу үйлс, үйлддэг шүтлэг үйлсээ бичгийн болон амьд багаж хэрэгслээр мэдэх болно. Мэдээжийн хэрэг, хийморьтой үйлсийг томруулж, хог хаягдлыг багасгаж, муу үйлийг арилгах хэрэгтэй. Орчин үеийн амжилтын сэтгэлзүйн онолуудад ч гэсэн хяналтын буяны хэрэгслийг эзэмших нь амжилтанд хүрэх том үндэс суурь болдог.
Тиймээс хүүхдүүдийн хамгийн сайн боловсрол бол хүмүүнлэгийн хариуцлага, ихсан, муракабатуллах зан чанарыг төлөвшүүлэх явдал бөгөөд ингэснээр хүүхдүүд дэлхийн болон ирээдүйд амжилтанд хүрэх сайн үйлсийг үржүүлдэг.
Тавдугаарт, хүүхдүүдэд амьдралын үндэс суурийг зааж, номлолоор дамжуулан нийгмийг төлөвшүүлэхэд идэвхтэй оролцохыг заа
Дараагийн шүлэг нь халифатул ард гэж хүний трактатын мөн чанар юм. Суурь дотогшоо чиглэсэн, амьдралын эрхэм зорилго. Хэрэв энэ шүлгийг сайн хэрэгжүүлбэл хүүхдүүд дэлхийн байлдан дагуулагч, газар дэлхий цэцэглэн хөгжиж, ал хак тэмцэгчид болох болно.
Сурах Лукман шүлэг 17 "Ай хүү минь! Залбирал үйлдэж, хүмүүст (хүмүүст) буруу зүйл хийж, буруу зүйл хийхээс урьдчилан сэргийлж, өөрт тохиолдсон зүйлд тэвчээртэй байгаарай гэж хэлээрэй, үнэн хэрэгтээ энэ бол чухал асуудал юм. "
Энэ шүлэгт хүн төрөлхтний түүхэн дэх бошиглогчид болон номлогчдын амьдралын үндэс суурь болох хүчтэй хувийн амьдралын үндэс суурь байдаг. Энэ бол амьдралын хамгийн бат бөх үндэс суурь юмХүмүүсийн бүтээсэн үнэт зүйлсээс гадна эмзэг, эмзэг, хуурамч зүйлийг хүн төрөлхтөн эзэмшиж байсан. Суурь нь юу вэ? Үүний үндэс нь залбирал ба тэвчээр юм. Залбирал ба тэвчээр бол бошиглогчдын нууц бөгөөд дай нь үхлийн аюул, доромжлол, доромжлол, урт удаан ядуурал, гэр бүлээс тусгаарлагдах, хоёр нүүрт хүмүүст урвах, үл итгэгчдэд урвах, нүгэлтнүүдээс урвах аюул заналхийлж байдаг. Залбирал, тэвчээр нь Аллахын тусламжийн эх сурвалж юм.
Залбирал бол итгэгчийн ми'раж юм. Миражийн хамт олон жилийн турш уйтгар гунигт автсаны дараа Аллахаар тайвширсан бошиглогч шиг Миражийн уй гашуугийн дараа нам тайван байдаг бөгөөд үүний дараа бошиглогч нийгэмд дэлгэрүүлэх ажилд идэвхитэй оролцдог байв. Итгэгчид залбирснаар номлох эрч хүч авдаг.
Энэ шүлэгт жинхэнэ амьдралын даалгавар бас бий. Халифатул ардын амьдралын номлол. Бошиглогчдын эрхэм зорилго, хүн төрөлхтний түүхэн дэх номлогчид. Энэхүү эрхэм зорилго нь сэдэл санаа, яруу найрагч, удирдагч, гүн ухаантнуудын даалгавараас давж гардаг. Энэхүү эрхэм зорилго бол Лалын шашинтнууд ба судруудын хүмүүсийн хоорондох ялгаа юм гэж Шейх Юсуф Кардхави куран үсэг Али Имран шүлэгт тайлбар өгөхдөө хэлсэн байдаг. Еврей, Христэд итгэгчид Аллахад итгэдэг боловч тэд амар маруф нахи хийдэггүй нь буруу юм. Амар маруф нахийг дээдэлсээр байгаа лалын шашинтнууд л мункар юм. Тиймээс л Исламыг хамгийн сайн хүмүүс гэж нэрлэдэг.
Хэрэв маруф / сайн сайхан зүйл өсвөл дэлхий цэцэглэн хөгжиж, энх тайван, адислалаар дүүрэн байх болно. Аллахын нигүүлсэл тэнгэр, газраас бууж ирнэ. Энэ нигүүлслийг амьтан, ургамал, гол мөрөн, хүмүүс, тэр ч байтугай мусульман биш хүмүүс мэдрэх болно.
Зургадугаарт, хүүхдүүдийг эрхэмсэг ёс суртахууныг баримтлахад сургах
Хэрэв өмнөх оноог хүүхдүүд маань амжилттай хийсэн бол дэлхийд амжилтанд хүрэх нь дамжиггүй. Тэд амьдралын дунд бамбар болжээ. Бберапа бол нийгмийг эрхэмлэх үндэс мөн. Гэхдээ Кур'ан-и Кэрим нь үүнээс ч илүү их тушаалыг өгдөг, учир нь Исламын шашны захиас бол нигүүлсэл ба даават юм. Дараа нь хамгийн сайн амжилтыг хамгийн сайн дүр дагах ёстой. Лукман 18-р шүлгээр дамжуулан хүүдээ их зан гаргахгүй, ихэмсэг алхахыг зааварлав. Дараа нь 19-р шүлгээр дамжуулан хүүхдэдээ энгийн алхаж, дуу хоолойгоо зөөлрүүлэхийг заажээ.
Ибн Аббас "Аллахын боолыг ихэмсэг байдлаар бүү үзэн ядаж, түүнтэй ярилцахдаа нүүрээ өөр газар бүү эргүүл" гэж тайлбарладаг.
Үүнтэй адил Икримах, Мужахид, Язид бин аль Ашам, Саид бин Жубайр нарын санал бодол.
Өөрөөрөө бахархахын тулд амжилтын оргилд гарч чадсан хүний дүр болоорой. Заримдаа түүнийг алхаж байгаа байдалтай нь хамт авч явдаг. Намайг эрхэмсэг хүн гэдгээ харуулах гэсэн мэт. Лалын шашны түүхэнд урьд нь Умайя банигийн язгууртнууд язгууртнуудын төлөө хэрхэн алхах талаар тусгай сургалтад хамрагдаж байсан нь тэмдэглэгдсэн байдаг. Тэр үед Умар бин Абдул Азиз халиф болохоосоо өмнө эрхэмсэг алхдаг хүмүүсийн нэг байв. Эсвэл орчин үеийн түүхэнд Британийн язгууртнууд язгууртны амьдралын хэв маягийн ёс зүйн хэм хэмжээтэй байдаг. Яаж алхах, яаж хооллох, яаж хувцаслах гэх мэтээс эхлээд. Ийм загвар нь эцэст нь ядуусыг гадуурхдаг ангийн ялгааг харуулахыг зорьж байна. Язгууртнууд ба гадуурхагдсан хүмүүсийн хооронд өргөн ялгаа байсан.
Лалын шашны даалгавар, өршөөл энэрэл эрхэм зорилго тул Ислам ийм цоорхойг арилгахыг хүсдэг. Ислам шашин шүтлэгтэнгүүдтэйгээ харьцахад хялбар, ойртоход хялбар, нийгмийн салшгүй нэг хэсэг болсон зэрэг өргөмжлөгдсөн хүмүүсийг хүсдэг бөгөөд ингэснээр хүмүүсийг даъват дээр урихад хялбар байдаг. Тиймээс их зантай, ихэмсэг алхахыг цээрлэдэг. Алхалтыг хялбарчилж, дуу хоолойг зөөлрүүлэхийг тушаав.
Тиймээс хамгийн сайн боловсрол бол хүүхдүүдэд кетавадхуан ба эрхэмсэг ёс суртахууныг суулгаж, хүүхдүүдийг бусдад хандах ёс суртахуунгүй байдлаас, ялангуяа бардам зангаас урьдчилан сэргийлэх явдал юм.
Долоодугаарт, дэлхий ертөнцөд хүүхдүүдийн нэн яаралтай боловсрол эзэмшүүлэх тухай номлол, ирээдүйтэй холбоотой
Лукман сүрэг, 33-р шүлэг болох төгсгөлд Аллах энэ сураг тахивын дарааллаар эхэлсэн дарааллаар хаадаг. Эрдэмтдийн үзэж байгаагаар өмнө нь тахвын дэг журамтай байх нь энэ нь хичнээн чухал болохыг харуулж байна.
"Хүмүүс ээ! Эцэг нь хүүдээ, хүүхэд нь эцэгтээ тусалж чадахгүй (тэр ч байтугай) аавдаа тусалж чадахгүй тэр өдөр Эзэнээсээ эмээж, ай. Үнэхээр Аллахын амлалт үнэн байх ёстой, тиймээс дэлхийн амьдралд бүү хууртагтун, мөн Аллахад итгэж (дуулгавартай байгаарай) гэж бүү хуураарай. "
Энэхүү уриалга нь бүх хүн төрөлхтний төлөө юм. Дараа нь энэ найрал дууны ач холбогдлыг тэмдэглэсэн тахва тушаалын хамт дагалдав. Дараа нь Кур'ан-и Кэрим нь түүний гайхалтай шинж чанарыг тунхагладаг. Аав, хүү хоёр бие биедээ тусалж чадахгүй өдөр байдаг. Ээж нь хүүхдээ гэдсэндээ тээж, аав нь хүүхдээ санаж явдаг гэсэн зүйр үг байдаг.
Тиймээс аав нь хүүхдээ илүү дэвшилтэт хувийн хэрэгсэл ашиглан хайрладаг. Хүүхдүүдийг өнөөдрөөс сайн сайхан ирээдүйд хүргэх. Дараа нь фитра ба хувийн хэрэгслийн хэрэгсэл байдагчи дэмий. Тэр өдөр хүүхэд эцгийнхээ золиосыг буцааж өгдөггүй. Тэр өдөр ямар аймаар юм бэ.
Тиймээс энэ шүлэгт тэргүүлэх ач холбогдол өгүүлэх болно. Хүүхдүүдэд зөв боловсрол эзэмшүүлж, хүүхдүүдэд итгэх, сайн үйлс хийхэд нь туслах замаар бид зөвхөн хүүхдүүддээ тусалж чадна. тэгвэл дэлхийн амьдралд бүү хууртагтун. Бид хүүхдээ сургахыг үл тоомсорлодог карьер, албан тушаал хөөцөлддөг тул үүнийг бүү зөвшөөр. Алдартай, баян хэрнээ хүүхдүүд нь шашин шүтлэгийг сайн мэддэггүй хэчнээн хүн байдаг вэ.
Бид ядуурлын өшөөг авахыг хүсч байгаа тул хүүхдүүдийн боловсролыг зөвхөн дэлхийн хувь заяаг өөрчлөхөд чиглүүлж байна. Аллахад дуулгавартай байх (дуулгавартай байх) -д хууртаж бүү хуураарай. " Бид их хэмжээний өглөг өгөхөөр баян байхыг хүсдэг боловч хүүхдүүдтэй үр бүтээлтэй харилцах харилцаа дуусдаг. Бид номлогч байх завгүй байгаа ч хүүхдийн зан чанарыг ажиглахдаа хайхрамжгүй ханддаг. Бид үндэстний хүүхдүүдийг лектор, багш болж хүмүүжүүлдэг бөгөөд хүүхдүүд маань онц сурдаг боловч заримдаа тэд хүүхдийн шашны боловсролд хайнга ханддаг.
Эцэг эх нь яаж хүүхдээ энэ дэлхийд тээж, харин түүнийг хойд ертөнцөд арчаагүй орхих вэ? Учир нь энэ нь дэлхийн хүүхдүүдэд итгэлийн боловсрол олгохгүй.
Лукман бол хамгийн сайн үлгэр жишээч хүн юм. Лукман бол зүгээр л боол эсвэл мужаан байсан. Эд хөрөнгө, албан тушаалд байхгүй. Сэтгэлзүйн хувьд хүнгүй хүн өөрийнхөө ертөнцийн хувь заяаг хэрхэн өөрчилж чадахаа бодох ёстой. Түүн шиг хүүхдүүдээ ядуурлыг мэдрэхээс хэрхэн урьдчилан сэргийлэх вэ. Дараа нь хүүгээ хамгийн сайн ажилд орохын тулд хамгийн сайн сургуульд явуулдаг. Гэхдээ Лукман бол энэ бүхнээс илүү тодорхой бөгөөд тодорхой юм.
Ядуурал түүнийг тэмцэж, дараа нь мэргэн ухаанаа алддаггүй. Ядуурал түүнийг хүнхаж раббани-ээс гажсангүй. Лукман үнэхээр хүүхдүүдээ Аллахын тогтоосон зан чанарын дагуу, Аллахын тогтоосон дагуу сургадаг. Нэг ч хөдлөөгүй. Лукманыг дэлхийн амьдралд хуурдаггүй бөгөөд Лукманыг хуурдаггүй. Лукман дэлхий дээр байхдаа л хүүдээ тусалж чадна гэж ухамсартайгаар ажилласан.
Бурхан хамгийн сайн мэддэг.
0 への反応 "Бүх цаг үеийн шилдэг боловсролын хүүрнэл"
Posting Komentar