Акидах дахь Ихтилафын хэлтэс

Исламын мэдээ, танжунгеним
- Акидах дахь Ихтилафыг гурван хэсэгт хуваажээ.

1. Ушулуддин дахь Ихтилаф.

Жишээлбэл, асуудал: Аллахын хэлбэр ба Түүний нэгдмэл байдал. Төлөөлөгч ба Бошиглогчдын үнэн гэх мэт.

Үүнийг хассан хүмүүсийг үл итгэгчид шийтгэдэг.

2. Ушул Маджаб дахь Ахтил Сунна вал Жамаах дахь Ихтилаф.

Жишээлбэл, бэрхшээлүүд: Булшны шийтгэл ба адислал оршин тогтнох, Сахаба радхияллаху анхумыг доромжлох асуудал, кадарын асуудал, түүнийг дан ганц бурханлаг хэвээр байхдаа ёс суртахуунгүй жүжигчин болгохгүй байх гэх мэт.

Үүнийг үгүйсгэж байгаа зүйл бол үл итгэгч гэдгээр ял шийтгэгддэггүй. Гэхдээ тэр хазайсан, ёс бус, Ахлус Сунна вал Жама'а-ийн тойргоос гарсан гэж үздэг.

3. Фуру дахь Ихтилаф '' Акидах.

Жишээлбэл, Бошиглогч саллаллаху алэйхи вэ сэллэм Ми'раж дээр Рабб табаарака ва таалааг харсан эсэх. Гэр бүлийнхнийхээ уйлснаас болж үхлийн үхлийн асуудал.

Мөн үүнд (миний дурдсан номын зохиогчийн хэлснээр) мутасябихат шүлэг дэх Аллахын шинж чанаруудын талаархи ихтилаф орсон байдаг.

Энэ асуудлын ялгааг ижтихадиях-ийн ялгаатай байдал гэж үздэг бөгөөд өөр өөр хүмүүсийг хазайлт эсвэл ахлул бида гэж буруушаадаггүй.

Энэ номоос гаргаж авсан: Ахлус Сунна Аль-Асяира, Сяхадату 'Улама Аль-Умма ва Адиллатухум, Хамад Ас-Синан, Фаузи Аль-Анжари нарын бүтээл, Хэвлэлийн эрхлэгч, Кувейтийн Дар Адх-Дияа.

Ерөнхийдөө миний мэдэж байгаагаар ихтилафын акидах дахь тархацыг Ханабилах эсвэл Салафийин (Ваххабийин) дугуйлан хүлээн зөвшөөрч, ойлгодог.

Тодорхой зүйл бол мэдээжийн хэрэг тэдний маргаж байсан асуудал бол тавил, тафвид, ицбат юм. Тодорхой зүйл бол талууд үүнийг иххулафын хүрээнд ихэвчлэн ушул маджаб Ахлус Сунна вал Жамаахад авчирсан. Өөр үр дагавар нь Ахлус Сунна вал Жама'а биш гэж тооцогддог.

Асиария, Матуридия, Ханабилах филь акидах (Салафийин / Ваххабийин) бүгд Ахлус Сунна гэж боддог хүмүүс бас байдаг. Гэхдээ энэ хэсгийн хувьд миний хувьд үүнийг цаашид судлах шаардлагатай байна.

Шейх Али Жум'а (өнөөгийн Асьярийн дүрүүдийн нэг) тэрээр мутасябихат шүлэг дэх Аллахын мөн чанарын бүлэгт Ибн Таймия нь Ахлус Суннахаас өөр гэж хэлсэн ч Ибн Таймияаг Ахлус Сунна гэж үздэг байв.

Энэ хандлагыг магадгүй сөргөлдөгч талуудыг бага зэрэг эвлэрүүлж болох юм. Энэ нь Ханабилах фил 'акидах болон Аш'арияах хоёулаа хэлэлцүүлэгт оролцож буй өрсөлдөгчдөө "Чи бол Ахлус Сунна, гэхдээ бла..бла..бла бүлэгт та Ахлус Суннагийн ойлголтоос өөр байна" гэж хэлж чадна гэсэн үг юм.

Энэ нь үнэмлэхүй шийдвэр гаргахгүй гэсэн үг юм.

Аллах хамгийн сайн мэддэг.

Subscribe to receive free email updates:

0 への反応 "Акидах дахь Ихтилафын хэлтэс"

Posting Komentar