Нөхөр нь эхнэрийнхээ урилгаас татгалзсан, шийдвэр нь яаж байна вэ ?

 АСУУЛТ: Устадз, хэрэв эхнэр нь нөхрийнхөө урилгаас татгалзвал сахиусан тэнгэр түүнийг өглөө хүртэл хараана. Хэрэв нөхөр нь эхнэрийнхээ урилгаас татгалзвал яах вэ? Хууль яаж байна? Эхлээд эхнэр нь нөхрөөсөө асууж болох уу?

ХАРИУЛТ: Шариатын зөвлөгөөнөөс иш татсан Альхамдулилла. Эхнэрийнхээ бэлгийн харьцаанд орох урилгыг биелүүлэхийг хүсээгүйн улмаас нөхөр нь сахиусан тэнгэрээр хараагдах болно гэсэн мэдээлэл бид олдоогүй.

Зүгээр л, хэрэв нөхөр нь эхнэрийнхээ үүргийг хүлээдэг эхнэрийнхээ эрхийг үл тоомсорлохоос татгалзвал нөхөр нь нүгэл үйлдэх болно, учир нь тэр эхнэртээ буруу ханддаг. Жишээлбэл, уйтгартай эсвэл залхуу шалтгаанаар тэр хэзээ ч эхнэртэйгээ бэлгийн харьцаанд орж үзээгүй.

Аллах нөхөртөө эхнэртэйгээ сайн харьц гэж тушаадаг. Төрөх, мэдээжийн хэрэг сүнслэг амьдралын бүхий л хэрэгцээг бүрэн хангаснаар. Эмэгтэйчүүд ч гэсэн нөхрөөсөө дотоод таашаал авахыг хүсдэг гэдгийг бүх эрчүүд ойлгодог.

Аллах хэлэхдээ,

وَلَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ

Эмэгтэй хүн бас үүрэг хүлээдэгтэй адил (нөхөртөө зохих хэмжүүрийн дагуу үүнийг биелүүлэх ёстой) эрх байдаг. (Сура аль-Бакара: 228)

Энэ шалтгааны улмаас Аллахын Элч-Аллахын амар амгалан ба түүнд залбирах нь зөвхөн шүтэх цаг байсан найз нөхдийнхөө заримыг нь сануулсан тул тэд хэзээ ч эхнэртээ гар хүрч байгаагүй.

айсях хэлэхдээ

Би нэг удаа Хоулах бинту Хаким, түүний гэргий Осман бин Мадз'унтай уулзаж байсан. Бошиглогч саллаллаху алэйхи вэ сэллэм Хоулаг хэзээ ч халамжилж байгаагүй мэт уйтгартай уур амьсгалд байхыг харав. Тэрээр мөн Айешагаас

يَا عَائِشَةُ ، مَا أَبَذَّ هَيْئَةَ خُوَيْلَةَ؟

"Ай Эйсяа, Хоула, яаж ийм уйтгартай болсон юм бэ, юу болсон бэ?"

Хариулах айсях,

"Ай Аллахын Элч ээ, энэ эмэгтэй өдөр бүр мацаг барьдаг нөхөртэй. Тэр нөхөргүй эмэгтэйтэй адил юм. Тиймээс тэр хэзээ ч өөртөө анхаарал тавьдаггүй байсан. "

Дараа нь Бошиглогч саллаллаху алейхи ва саллам хэн нэгнийг Осман бин Мадз'ун руу залгахыг тушаав. Түүнийг ирэхэд Бошиглогч саллаллаху алэйхи вэ сэллэм зөвлөгөө өгч,

يَا عُثْمَانُ ، أَرَغْبَةً عَنْ سُنَّتِي؟ "قال: فقال: لا والله يا رسول الله, ولكن سنتك أطلب, قال:" فإني أنام وأصلي, وأصوم وأفطر, وأنكح النساء, فاتق الله يا عثمان, فإن لأهلك عليك حقا, وإن لضيفك عليك حقا, وإن لنفسك عليك حقا, فصم وأفطر ، وَصَلِّ وَنَمْ

"Ай Осман, чи миний суннаг үзэн яддаг юм уу?"

"Үгүй ээ, Аллахын Элч. Чухамдаа би үргэлж чиний сүнсийг хайж байдаг. "

"Дараа нь би унтаж, шөнө дунд залбирч, мацаг барьж, заримдаа мацаг барьдаггүй. Би эмэгтэй хүнтэй гэрлэсэн. Ай Осман, Аллахаас эмээ. Учир нь таны эхнэр таны заавал биелүүлэх ёстой эрхүүд байдаг. Таны зочдод заавал биелүүлэх ёстой эрхүүд байдаг. Та заавал биелүүлэх ёстой эрхүүдтэй. Мацаг бариарай, заримдаа мацаг бариарай. Шөнө дундаа яваарай, гэхдээ та бас унтах хэрэгтэй. " (түүхэн хадис. Ахмад 26308 ба Сюайб аль-Арнаут хэлэв).

Энэ захиасыг Салман Абу Дардад дамжуулсан, учир нь тэр хэзээ ч эхнэртэйгээ унтдаггүй байсан,

???

Үнэндээ та заавал биелүүлэх ёстой эрхүүдтэй. Таны зочин таны төлөх ёстой эрхүүдтэй. Таны эхнэрт заавал биелүүлэх ёстой эрхүүд байдаг. Хэсгийн дагуу тус бүрт эрх олго.

Салманы энэ мэдэгдлийг Бошиглогч саллаллаху алейхи ва саллам баталжээ.

(Турмудзи 2413-ийг өгүүлэв. Аль-Албани тунхаглав).

Нөхөр нь дур тачаалгүй байсан ч гэсэн гавьяа байгуулж чаддаг

Нөхөр нь эхнэрийнхээ хүсэлтэд үйлчилдэг бол түүний хувийн хүсэл сонирхлыг хангах нь үргэлж чухал байдаггүй. Тэрбээр хүүхэдтэй болох эсвэл эхнэрийнхээ сэтгэл ханамжийг хангах гэх мэт өөр санаатай байж болно. Эхнэрийнх нь хүндэтгэл илүү хадгалагдах болно. Учир нь бэлгийн харьцаа бүр өглөгийн үнэтэй байж болно.

Бошиглогч саллаллаху алейхи ва саллам хэлэхдээ

وَفِى بُضْعِ أَحَدِكُمْ صَدَقَةٌ

"Бэлгийн харьцаа бүрд өглөгийн үнэ цэнэтэй байдаг." (түүхэн хадис. Ахмад 21473, Муслим 2376)

Ибн Кудамах нэгэнтээ Имам Ахмадын шавь нартайгаа хийсэн яриа хэлэлцээрийн талаар дурдсан байдаг.

يؤجر الرجل أن يأتي أهله وليس له شهوة؟ فقال: إي والله يحتسب الولد ، وإن لم يرد الولد ، يقول: هذه امرأة شابة لم لا يؤجر؟!

"Нөхөр нь эхнэртэйгээ бэлгийн харьцаанд орохдоо урам зориггүй байхдаа шагнал авдаг уу?"

"Мэдээжийн хэрэг, Аллах. Тэр хүүхэдтэй болно гэж найдаж болно. " Имам Ахмад хариулав.

"Хэрэв энэ нь хүүхэд гаргахгүй бол?" гэж оюутнаас асуув.

Имам Ахмад хариуд нь "Энэ бол түүний залуу эхнэр, түүнийг яаж шагнахгүй байх вэ?" (аль-Мугни, 8/144).

Имам Ахмад эхнэрийг нь бага байхад нөхрийнхөө хийх ёстой шунал тачаал байсан гэсэн үг юм. Хэдийгээр нөхөр нь хоолны дуршилгүй болсон ч эхнэртээ энэ тохиолдолд үйлчлэх нь ашигтай байж болох юм.

Тиймээс энэ нь зүгээр юм. Эхнэр нь түүнийг "буяны үйлс" хийж, "өглөг өгөх" -ийг урьж, зөвлөж байхад хүртэл зөвлөж байна. Аллах хамгийн сайн мэддэг.


Subscribe to receive free email updates:

0 への反応 "Нөхөр нь эхнэрийнхээ урилгаас татгалзсан, шийдвэр нь яаж байна вэ ?"

Posting Komentar