Монотеизмын оролт, язгууртны ёс суртахууны үр дүн
Исламын мэдээ, танжунгеним - Аль-Хамдулилла, бүх магтаал ертөнцийн Рабб болох Аллахад хамаатай. Салват ба мэндчилгээ нь түүний гэр бүл, найз нөхөд Расулуллах -Шаллаху Алайхи Васалламд- явлаа.
Акидадын чиглэлээр ажилладаг нэгэн эмч Шейх Др. Акидахын шинжлэх ухааны профессор Умар Аль Асыкор, "Ай шайх, би акидахийн шинжлэх ухааны хамгийн дээд эрдмийн зэрэгт хүрсэн боловч зүрх сэтгэл, оюун ухаандаа шингэсэн энэ акидагийн гүнийг мэдэрсэнгүй."
Тиймээс Шейх Др. Умар Аль Асыкор хариуд нь "" Энэ асуултыг Шейхул Ислам Ибнул Койим Аль Жаузияа багш Шейхул Ислам Ибн Таймияад тавьсан.
Шейхул Ислам Ибн Таймияа хариуд нь: "Таны сурч мэдсэн зүйл бол зөвхөн акидатын тухай дүрэм (томъёо) юм. Үүний зэрэгцээ, хэрэв та акида зүрх сэтгэл, оюун санаандаа шингэсэн гэдгийг мэдрэхийг хүсвэл Коран судрын агуулгаар амьдарч, нэвт норгоно. "
Ихвах Филлах рахимакумулла! ...
Бидний өнөөг хүртэл судалж ирсэн монотеизмын тухай шинжлэх ухаан бол зүгээр л Математик ба Химийн томъёо эсвэл бусад томъёо гэх мэт дүрэм, томъёо юм. Бодит практикгүйгээр томъёо бид хичнээн цээжилсэн ч утгагүй томъёо хэвээр үлддэг.
Халиф Умар Бин Абдул Азиз хэлэхдээ:
إن للإيمان فرائض وشرائع وحدودا وسننا, فمن استكملها استكمل الإيمان, ومن لم يستكملها لم يستكمل الإيمان
"Үнэндээ итгэл нь шариат, худуд (хязгаар) ба сунна-сунна гэсэн хэд хэдэн үүрэг хүлээдэг. Хэн үүнийг гүйцээнэ, түүний итгэл төгс, хэн төгс төгөлдөр бус нь түүний итгэлийг төгс төгөлдөр биш юм." (Хүний нөөц. Бухари)
Тиймээс Муадз бин Жабал Радхияллаху Анхугийн найзын хэлсэнчлэн хэсэг зуур итгэе.
اجْلِسْ بِنَا نُؤْمِنْ سَاعَةً
"Бидэнтэй хамт суугаарай, түр зуурын итгэл байцгаая." (Бухари өгүүлсэн) Гол нь бясалгал хийж Аллахыг хэсэг зуур дурсан санах явдал юм.
Аллах Азза Ва Жалла Берфирман,
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آ
"Мэдээжийн хэрэг итгэдэг хүмүүс бол Аллахын нэрийг дуудвал зүрх нь чичирч, Түүний шүлгүүдийг уншихад тэдний итгэл нэмэгддэг (тиймийн тул) зөвхөн Раббдаа л итгэдэг хүмүүс юм." (Сур-Аль-Анфал: 2)
إِنَّمَا يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا الَّذِينَ إِذَا ذُكِّرُوا بِهَا خَرُّوا سُجَّدًا وَسَبَّحُوا بِحَمْدِ رِ
"Үнэхээр бидний шүлгүүдэд үнэхээр итгэдэг хүмүүс бол эдгээр шүлгүүдээр сэрэмжлүүлбэл Раббдаа залбирч, магтаж байхдаа шууд мөргөдөг хүмүүс юм. Тэд өөрсдийгөө ихэмсэг болгодоггүй.
Тэдний гэдэс орноосоо хол байдаг (шөнө дундын залбирлын улмаас) тэд үргэлж Раббдаа айж, найдаж залбирч, бидний өгч буй хоолыг зарцуулдаг. "(Сур-Сажда: 15)
قل آمنوا به أو لا تؤمنوا إن الذين أوتوا العلم من قبله إذا يتلى عليهم يخرون للأذقان سجدا ويقولون سبحان ربنا إن كان وعد ربنا لمفعولا ويخرون للأذقان يبكون ويزيدهم خشوعا
"Түүнд итгээрэй, эсвэл итгэх шаардлагагүй (энэ нь Аллахад адилхан). Үнэндээ Кур'ан-и Кэрим уншиж өгөхөд урьдчилж мэдлэг эзэмшсэн хүмүүс мөргөж байхдаа нүүрээрээ унав. Тэд хэлэхдээ:" Бидний Раббэд алдар суу. , Үнэхээр манай Раббын амлалт биелнэ "гэж хэлэв. Тэд нүүрээрээ доошоо унан уйлж, тэд улам их хусюй болжээ. (Аль-Исра сураг: 107 - 109)
Олон хүмүүс ёс суртахуун нь таухид эсвэл акидахтай ямар ч холбоогүй гэж боддог. Монотеизмыг сурч мэдсэн хүн лалын шашин нэгтнүүддээ хараал зүхэл, бохир үг хэлэхийг ядаж мэдрэхгүй байхын тулд юм. Монотеизм бол итгэлийн гол цөм бөгөөд олон хадис дээр бошиглогч Саллаллаху Алайхи Васаллам үүнийг ёс зүй, ёс суртахуунтай үргэлж холбодог. Аллах Азза ва Жалла ч гэсэн хүний итгэл үнэмшлийн баталгаа болгож сайн үйлс хийдэг.
وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصا ْ
"Цаг хугацааны төлөө. Үнэндээ итгэж, сайн үйлс, үнэнийг дуулгавартай дагахыг зөвлөж, тэвчээртэй байхыг зөвлөж буй хүмүүсээс бусад нь хүн төрөлхтөн үнэхээр алдагдалд ороод байна. " (Сур Аль-Ашр 1-3)
Чухамдаа бидний үг, үзэл бодол, сонсгол, тэр ч байтугай зүрхний чимээ шуугиан нь бидний итгэл ба монотеизмын нотолгоо юм. "Мөн бид үнэхээр хүнийг бүтээсэн бөгөөд түүний зүрх сэтгэл юу гэж шивнэхийг мэддэг бөгөөд бид түүний судсыг бодвол түүнтэй илүү ойр байдаг (өөрөөр хэлбэл) хоёр Тэнгэр элч түүний үйлсийг тэмдэглэхэд нэг нь баруун, нөгөө нь зүүн талд суудаг.
Тэр юу ч хэлээгүй боловч хажууд нь үргэлж байдаг сэрүүн сахиусан тэнгэр байсан. "(QS Qaf 16)ْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْْ
"Мөн мэдэхгүй зүйлээ бүү дага. Үнэхээр сонсгол, хараа, зүрх сэтгэл энэ бүгдэд хариуцлага хүлээх болно. " (Сур-Аль-Исра, 36)
Итгэлийн талаар Расулуллах Саллаллаху Алайхи Васалламаас бидний үг, хандлага, биеэ авч явах байдлын талаар хэдэн арван зөвлөгөө. Гудамжнаас өргөс авч хаях нь хүртэл итгэлийн нэг хэсэг юм.
Тэрээр Саллаллаху Алайхи Васаллам хэлэхдээ:
الإيمان بضع وسبعون أو بضع وستون شعبة فأفضلها قول لا إله إلا الله وأدناها إماطة الأذى عن الطريق والحيام شع
“Итгэл нь 70 эсвэл 60 салаа мөчиртэй бөгөөд хамгийн чухал зүйл бол Лаа Илаааха ИллаЛлахын хэлсэн үг бөгөөд хамгийн бага нь өргөст замыг замаас зайлуулах явдал юм. Мөн ичгүүр бол итгэлийн нэг хэсэг юм. " (ХН. Муслим)
مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ اْلآخِرِ فَلْيَقُلْ خَيْراً أَوْ لِيَصْمُتْ
"Аллах ба эцсийн өдөрт итгэдэг хэн боловч ямар нэг сайн зүйл хэлээд эсвэл зүгээр л дуугүй байцгаая." (Муттафак Алайх)
مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ اْلآخِرِ فَلاَ يُؤْذِي جَارَهُ
"Аллах ба эцсийн өдөрт итгэдэг хэн боловч хөршөө бүү зовоо." (Муттафак Алайх)
مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ اْلآخِرِ فَلْيُكْرِمْ جَارَهُ
"Аллах ба төгсгөлийн өдөрт итгэдэг хэн боловч түүнийг хөршөө хүндэтгэх ёстой." (Муттафак Алайх)
مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ اْلآخِرِ فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَهُ
"Аллах ба эцсийн өдөр итгэдэг хэн боловч түүнийг зочноо хүндэтгэх ёстой." (Муттафак Алайх)
مَا مِنْ شَيْءٍ أَثْقَلُ فِي الْمِيزَانِ مِنْ حُسْنِ الْخُلُقِ
"Мизан дээр (хойд ертөнцөд өглөг хайрлах хэмжүүр) сайхан ёс суртахуун шиг хүнд зүйл байдаггүй" (Абу Давуд, Тирмизи нар өгүүлсэн бөгөөд энэ Хадис нь Сахих гэж хэлсэн)
مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِالَّهِ وَالْيَوْمِ اْلآخِرِ فَلْيَصِلْ رَحِمَهُ
"Аллах ба эцсийн өдөр итгэдэг хэн боловч холбоо барьж байгаарай." (Муттафак Алайх)
قال النبي صلى الله عليه وسلم المسلم من سلم المسلمون من لسانه ويده والمهاجر من هجر ما نهى الله عنه
"Мусульман бол түүний мусульманчууд түүний ам, гараас аврагдсан хүнийг хэлнэ. Мухажир (цагаач хүмүүс) бол Аллахын хориглосон бүх зүйлээс нүүдэллэдэг (хол бай) хүмүүс юм. " (Хүний нөөц. Бухари)
مَا نَقَصَتْ صَدَقَةٌ مِنْ مَالٍ وَمَا زَادَ اللَّهُ عَبْدًا
"Шодакох нь эд баялгийг огт бууруулдаггүй бөгөөд энэ нь уучлагч боол биш, харин Аллах түүнд алдар суу, алдар хүндийг нэмж өгөх болно. Аллах Аллахын зэрэглэлийг өсгөхөөс нааш Аллахын өмнө өөрийгөө даруу болгодог хүн биш юм." (ХН. Муслим)
لاَ تَحْقِرَنَّ مِنَ الْمَعْرُوفِ شَيْئًا وَلَوْ أَنْ تَلْقَى أَخَاكَ بِوَجْهٍ طَلْقٍ
"Ахтайгаа уулзахдаа хөөрхөн царайтай ч гэсэн бага ч гэсэн сайн үйлсийг бүү дутуу үнэл." (ХН. Муслим)
سِبَابُ الْمُسْلِم فُسُوقٌ وَقِتَالُهُ كُفْرٌ
"Мусульман хүнийг харааж зүхэх нь түүнийг алах үед хил хязгаарыг (fasiq) зөрчсөн үйлдэл юм. Энэ бол үл итгэх явдал юм." (Муттафак Алайх)
أتدرون ما الغيبة قالوا الله ورسوله أعلم قال ذكرك أخاك مم يكره قيل أفرأيت إن ك ن م ك م ت ك ك
"Гибах (хов жив) гэж юу болохыг та мэдэх үү?" Сахаба "Аллах ба түүний элч илүү сайн мэддэг" гэж хариулав. Төлөөлөгч мөн "(Гибах) ахдаа дургүй зүйлээ дурдаж байна" гэж тайлбарлав.
Нэг найз нь "Хэрэв бидний хэлсэн зүйл үнэхээр түүнтэй хамт байсан бол яах уу?" Төлөөлөгч мөн "Хэрэв таны хэлсэн зүйл түүнд үнэн бол та энэ тухай хов жив ярьсан гэсэн үг, хэрэв байхгүй бол түүнийг гүтгэсэн гэсэн үг юм." (ХН. Муслим)
Хог хаягдал (GIGO)
Компьютерийн нэр томъёо, тухайлбал Хог хаягдалд хог хаягдал (хэрэв хогонд хийсэн хог бас гарч ирвэл) зээлэх, хэрэв оролт сайн байвал гарц нь бас сайн байх болно. Хэрэв оролт сайн боловч гаралт муу байвал програм хангамж эсвэл техник хангамжийн асуудал гарах ёстой.
Хэрэв хэн нэгэн нь тавхидын шинжлэх ухааныг судалж үзсэн боловч тавхид нь тэдний ёс суртахуун, ёс зүйд тусгагдаагүй бол програм хангамжийг буруу оруулсан эсвэл техник хангамж нь асуудалтай байгаа тул нэн даруй засварлаж эсвэл шинэчлэх шаардлагатай байж болох юм. Аллах хамгийн сайн мэддэг.
Loading...
0 への反応 "Монотеизмын оролт, язгууртны ёс суртахууны үр дүн"
Posting Komentar