хадис, яагаад энэ нь сахих бухари ба мусульман байх ёстой вэ ?

Исламын мэдээ, танжунгеним
- РАСУЛУЛЛА шалаллаху алайхи вассалам нь хоёр зүйлийг үлдээсэн гэж гэрчилсэн бөгөөд хэрэв тэдгээрийг лавлагаа болгон ашиглавал хүн насан туршдаа төөрөлдөхгүй. Аль-Коран ба Бошиглогчийн Хадис гэсэн хоёр зүйл. Хэрэв Кур'ан-и Кэрим ариун ариун гэдэгт эргэлзэхгүй байвал хадисуудын талаар юу хэлэх вэ?

Гүйлгээнд байгаа олон тооны хуурамч хадисууд нь хадис судлаачдыг шүүлтүүр болгоход хүргэдэг. Эрдэмтэд Имам Бухари, Имам Муслим нарын ярьсан хадис нь өндөр түвшний үнэн эсвэл үнэн гэдэгтэй санал нэг байна.

Учир нь хоёр имам гүйлгээнд байгаа хадисуудыг маш нарийн шалгасан байдаг. Хоёр имамын нэгийн ярьсан хадисыг эрдэмтэд үнэнээр нь хүлээн зөвшөөрсөн. Түүнчлэн Бухаригийн хэлсэн мусульман шашинтнуудын ярьдаг хадис мэдээж илүү өндөр түвшний үнэнтэй байдаг. Хоёр имамын хэлсэн Хадис үнэхээр Бошиглогчийн үгсээс үүдэлтэй гэж эрдэмтэд хүлээн зөвшөөрч байна.

Энэ бол хадис номын хоёр эрдэмтэн Аль-Имам Аль-Бухари, Аль-Имам Муслим нар зөвхөн нөхцөл байдлын дагуу жинхэнэ хадис агуулсан хадис номыг анх эмхэтгэсэн юм. Ном бэлтгэхэд ашигласан арга бол жинхэнэ хадисуудын шаардлагыг хангасан, Аллахын Элчэнд үргэлжлэх ёстой, сүсэг бишрэлтэй, цээжлэх чадвар сайтай, амархан мартдаггүй, сондгой биш (илүү хүчтэй, жинхэнэ хадисаас ялгаатай), биш юм гэсэн өгүүлэгчдээс иш татсан өгүүлэгчдийг сонгох явдал юм. тахир дутуу.

Аль-Имам Аль-Бухаригийн хувьд номынхоо эмхэтгэлд тэрээр илүү хатуу шаардлага тавьжээ. Тэдгээрийн дотор туульчид (өгүүлэгч) нь орчин үеийн байх ёстой бөгөөд өөрөөс нь авсан хадисыг туульчдаас шууд сонсдог байх ёстой. Сахих Аль-Бухари номын хүч чадал нь хууль ёсны дагуу фикх авах явдал байдаг, өгүүлэгч нь илүү найдвартай бөгөөд эдгээр элементүүд нь Сахих Муслимд байдаггүй хэд хэдэн мэргэн ухааныг агуулдаг.

Ерөнхийдөө Сахих Аль-Бухари ном нь Сахих Лалын номноос илүү жинхэнэ юм. Гэсэн хэдий ч Сахих Муслимд Сахих Аль-Бухаригийн санадаас хүчтэй санад байдаг. Тэдгээрийн дараа умма (улама) -ын тохиролцоо нь хоёр номонд жинхэнэ хүчин төгөлдөр байх бөгөөд тэдгээрийг тусдаа шинж чанар болгон Аль-Коран судраас хойшхи хамгийн жинхэнэ ном гэж дүгнэхэд хангалттай. Аль аль нь оршин байгааг хүлээн зөвшөөрдөггүй Шиа бүлэглэлээс бусад нь.

Гэсэн хэдий ч Сахих Аль-Бухари, Сахих Муслим нар нь Аль-Имам Аль-Бухаригийн хэлсэн бүх жинхэнэ хадисыг агуулаагүй байв. Тэрбээр номоо хэтэрхий "том" болгосноор уншигчдыг уйтгартай болгочих вий гэж айсандаа л хэдэн мянган хадис оруулсан. Үүнтэй адил Аль-Имам Муслим тэрээр зөвхөн түүний хүчин төгөлдөр байдлын дагуу тохиролцсон хадисуудыг эмхэтгэсэн гэдгээ цохон тэмдэглэв.

Хоёр номонд ороогүй олон жинхэнэ хадисууд байсаар байна. Аль-Имам Аль-Бухари түүний үлдээсэн жинхэнэ хадисууд нь 100,000 жинхэнэ, 200,000 сул хадис цээжилсэн тул илүү их байсан гэж хэлсэн. Үүний зэрэгцээ, Сахих Аль-Бухари ном нь өөрөө 4000 жинхэнэ, давталтгүйгээр 7275 хадис агуулсан байдаг.

Сахих Лалын номонд 4000 жинхэнэ, давталтгүйгээр, 12000 жинхэнэ хадис байдаг. Дараа нь Аль-Имам Аль-Бухари, Аль-Имам Муслим нарын шүүлтүүрээс мултарсан бусад жинхэнэ хадисуудыг хаана мөрдөх вэ?

Бид үүнийг алдарт хадис номууд болох Сахих Ибн Хузайма, Сахих Ибн Хиббан, Сунаны дөрвөн ном, Мустадрак Аль-Хаким, Сунан Аль-Байхаки, Сунан Ад-Дарукутни болон бусад номноос олж болно. Гэсэн хэдий ч эрдэмтэд эдгээр номын үнэн эсэхийг үргэлжлүүлэн судалсны дараа, ялангуяа Мустадрак Аль-Хаким, Сунан Ат-Тирмизи нар, эрдэмтдийн үзэж байгаагаар, хадисыг үнэлэхэд тийм ч хатуу биш байсан (хадисын үнэн эсэхийг дүгнэхэд хялбар байдаг). Аллах хамгийн сайн мэддэг.

Subscribe to receive free email updates:

0 への反応 "хадис, яагаад энэ нь сахих бухари ба мусульман байх ёстой вэ ?"

Posting Komentar