халифатыг хэрэгжүүлэх, мартагдсан үүрэг

Исламын мэдээ, танжунгеним
- يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ

"Ай итгэгчид ээ, Аллахад дуулгавартай байж, Бошиглогчийг (Түүнд) дуулгавартай дагаарай, мөн та нарын дунд улил амри." (куран үсэг эмэгтэйчүүд: 59)

Халифатын тухай сэдэв үргэлж халуун яриа өрнүүлдэг. Энэ систем нь Бошиглогч Мухаммед, түүний хамтрагчид, Умавияагийн удмынхан, Аббасидын Оттомануудад хүртэл оршин тогтносоор ирсэн. Эцэст нь 1924 оны 3-р сарын 3-нд хорон муу гарууд нуран унав.

Гэсэн хэдий ч уг системд эргэлзэх хүмүүс байсаар байна. Аль-Куран ба Хадисаас эхтэй Исламын сургаалд багтсан гэдэгт эргэлзэх хэрэггүй. Аль-Коран эсвэл Хадисаас нотлох баримтыг гаргаж өгөхийг уриалж байгаа хүмүүс байгаа тул. Үнэхээр түүний маргах үндэслэл байгаа бол тэр Халифын дэглэмийг хэрэгжүүлэхэд бэлэн байна.

Мэдээжийн хэрэг, өнөөдөр олон лалын шашинтнууд халифатын тогтолцоог ойлгохгүй байна. Энэхүү ойлгомжгүй байдал нь зөвхөн энгийн хүмүүсээр хязгаарлагдахгүй. Профессор, доктор хүртэл ойлгодоггүй. Эцэст нь олон хүн халифатын уриа лоозонтой тэмцэв. Энэ системийг радикал үзэлтнүүдийн систем гэж үздэг. Исламын дайснууд халифатын тогтолцоог умматаас холдуулж байснаас энэ бүхэн болсон юм.

Хэдийгээр халифатыг сахих үүрэг нь тодорхой байгаа ч гэсэн. Энэ нь Аль-Куран ба Бошиглогчийн Хадис дээр үндэслэсэн хүчтэй эрдэмтдийн ижма болно. Чухамдаа үүнийг бэхжүүлдэг ушул фикхын олон дүрэм байдаг. Учир нь үүгээр л сийар-сий'ар ислам гарч ирнэ.

Исламын ертөнцийн янз бүрийн хэсэгт буруутгагдсан хүмүүст туслах болно. Үүнтэй хамт Исламын хуулиудыг хэрэгжүүлж болно. Тиймээс дэлхий нь Аллах Таалагийн хөгжил цэцэглэлт, адислалуудын бууралтад баяртай байх газар болно.

Шүлгийн тайлбар
Халифатыг сахин хамгаалах тухай шари буюу далд зарлигууд Коран сударт байдаггүй. Гэхдээ Халифатыг агуулсан тушаалууд олон байдаг. Бусад зүйлээс гадна куран үсэг. Ан-Ниса: 59. Үүнтэй адил куран үсэг. Аль-Майда: Аллах Таалагийн хүссэн хуулийг хэрэгжүүлэхийг тушаадаг 49, 83. Хууль сахиулах нь үүнийг хэрэгжүүлдэг халифын тогтолцоо, манлайлалаас бусад тохиолдолд хэрэгжих боломжгүй юм.

Сур Ан-Ниса: 59-ийг илчлэх болсон шалтгааны талаар Аль Хафиж Ибн Касир тайлбарлахдаа аль-Бухари Ибн Аббасаас эш татан хэлсэн дээрх шүлгийн утгыг тайлбарлахдаа Аллахын үгсийн талаар: "Аллахад дуулгавартай байж, Расул (түүнд) ба Улил Амри нарт дуулгавартай бай. та нарын дунд ”гэсэн байна. Энэ шүлэг Абдулла бин Худзафах бин Кайс бин Адитай холбоотойгоор Расулулла SAW-аас тусгай хүчээр илгээсэн. Энэ бол Ибн Мажагаас бусад бүх чуулганаас гарсан зүйл юм.

Имам Ахмад Алигаас өгүүлрүүн: “Расулулла Салех түүн дээр байна тусгай хүч илгээж, ансаруудын нэгийг тэдний командлагчаар томилов. Тэднийг явсны дараа тэр тэдэнд асуудалд уурлаж, дараа нь "Расулулла Салех түүн дээр байна чамайг надад дуулгавартай байхыг тушаагаагүй гэж үү?" Тэд хариуд нь: "Тийм ээ". Тэрээр дахин хэлэв: "Надад зориулж түлээ цуглуул" гэж хэлэв.

Дараа нь тэр гал асуугаад, дараа нь гал тавиад: "Би чамайг дотор нь оруулахыг маш их хүсч байна" гэж хэлэв. Тиймээс тэдний дунд нэг залуу: "Та энэ галаас Расулулла Салех түүн дээр байна руу гүйсэн нь дээр. Тиймээс Расулулла Салех түүн дээр байна-тэй уулзах хүртлээ яарах хэрэггүй (шийдвэр гаргах).

Хэрэв тэр чамайг ор гэж тушаавал ороорой ”гэж хэлсэн. Тиймээс Расулулла Салех түүн дээр байна тэдэнд хэлэхдээ: "Хэрэв та галд орвол дахин үүрд гарч ирэхгүй. Дуулгавартай байдал нь зөвхөн маруф дээр байдаг.

(Хадис аль-А'масигийн аш-Шахихайн номонд гаргасан)
Абу Давуд Абдулла бин Омар РА-аас Расулуллах Салех түүн дээр байна хэлэхдээ: "Сонсох, дуулгавартай байх нь хүссэн хүсээгүй лалын шашинтны үүрэг мөн. Хэрэв садар самууныг үйлдэх тушаал өгвөл сонсох, дуулгавартай дагах үүрэг байхгүй ”гэжээ. (Мөн Яхья аль-Каттханаас Аль-Бухари, Муслим нар гаргасан).

Дээрх шүлгийг илчлэх болсон шалтгааныг тайлбарласнаар үнэмлэхүй дуулгавартай байдал нь зөвхөн Аллах Таала болон түүний элч нарт зориулагдсан гэж дүгнэж болно. Дуулгавартай байдал нь болзолт нөхцөлтэй байдаг, тухайлбал удирдагчдыг Аллах ба Түүний элчийг дуулгавартай дагаж мөрдвөл дуулгавартай байх явдал юм.

Үүний зэрэгцээ, дээрх шүлэгт гарсан "улил амри" тайлбарын талаар тайлбарлагчид тайлбарлаж байна: Абу Хурайра РА-аас ирсэн Имам Ат Табари: "Үнэндээ Улил Амри бол умаро" буюу захирагчид юм. (Тафсир Ат Табари 7: 497 Тахакк Ахмад Сякир. Тэгээд тэр Хасангийн санадня гэж хэлсэн).

Тэрээр үргэлжлүүлэн: Энэ асуудалд зөв үгс нь: "Тэд бол Аллахад дуулгавартай байж, мусульман кумд ашиг тусаа өгдөг удирдагчид юм. (Тафсир Ат Табари 7: 497).
Имам Ибн Касир мөн хэлсэн нь: "Энэ шүлэг нь эрх баригчид ба эрдэмтдийн бүх улил амридад нийтлэг байдаг." (Ибн Катир 2-ийн тафсир: Дар Асы Ся'б Тахакк Мухаммед Ибрахим Аль Банна, Мухаммед Ахмад 'Аасюр, Абдул' Азиз Гоним нарын 303 дардас).

Энэ ишлэлд Аллах Таала мусульманчуудыг Аллах болон Түүний элчийг дуулгавартай дагаж л байвал тэдний дунд удирдагчдыг дуулгавартай дагахыг үүрэг болгов.

Удирдагчийг дагах тушаал нь удирдагчийг бий болгох эсвэл өсгөх үүргийн тодорхой нотолгоо юм.

Аллах Таалал нь байхгүй удирдагчийг дуулгавартай дагаарай гэж тушаахгүй байх.

Сүннатын аль нэг зүйлийг, өөрөөр хэлбэл халифат улс байгуулахыг дуулгавартай дагах үүрэг хүлээх боломжгүй юм. Дуулгавартай байх тушаал нь дагах тушаалыг шаарддаг.

Эндээс лалын шашинтнууд дагаж мөрддөг халифыг байгуулах ёстой. Лалын шашинтнуудад хамгаалалт үзүүлэх. Хүмүүсийг дэлхий ба ирээдүйд ашиг тусаа өгөхөд чиглүүл.

Subscribe to receive free email updates:

0 への反応 "халифатыг хэрэгжүүлэх, мартагдсан үүрэг"

Posting Komentar