Суннаг судлах нь нүдэнд дуулгаваргүй байхаас илүү аймшигтай байдаг

Исламын мэдээ, танжунгеним
- Энэ долоо хоногт Сурадаяад Устадз Халид Базаламаг байхаас татгалзсан тухай мэдээ. Түүнийг Сидоаржогийн эргэн тойронд өөр газар шилжүүлэхэд орон нутгийн олон нийтийн байгууллагууд түүнээс татгалзсан хэвээр байв.

Үнэхээр гунигтай.
Гэнэт би хэдэн сарын өмнө Баликпапан руу гэрлүүгээ явж байхдаа Машин яв драйвертай ярилцсанаа санав. Намайг Баруун Баликпапан орчмоос нисэх онгоцны буудал руу дагуулж явсан онлайн таксины жолооч.

"Та асуулт асууж болох уу, авхай?" тэр эх оронтойгоо харьцах завсарлагаасаа салахыг хүссэн юм.
"Тиймээ, эрхэмээ."
"Танай исламын урсгал юу вэ?"

Би инээмсэглэж. Асуудлын гол асуулт бол над шиг жижиг ярианд дургүй Баликпапан хүмүүсийн хувьд ердийн зүйл юм.

"Битгий уурлаарай, хатагтай. Тиймээс түүх нь би өсвөр насны хүүхэд, Цанавия хэмээх Медраса-ийн 2-р хүү, хүүтэй. Тэр үргэлж лалын сүмд залбирдаг. Үүрээр ч гэсэн заавал хийх ёстой. Нэг өдөр тэр хоцорч, сүм хийдэд очдоггүй байсан. Өдөржингөө тэр хошигносон. Би бас ховор тохиолддог. Бямба гарагийн орой түүнийг гэртээ найзуудтайгаа гадуур зугаалж байхыг би харсан. Ихэнхдээ зурагт үздэг эсвэл радио сонсдог байсан. Би санаа зовж байсан "гэж Пак Драйвер түүхээ үргэлжлүүлэв.
"Асуудал хаана байна, эрхэм ээ?"

"Түүнийг на ТВ-ийн мэдээ шиг тахин шүтэх урсгалд нэгдэх байх гэж би айж байна."
Аа! Ойлголоо. Гол нь энэ улсын хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүд 'сүм хийдийн хүүхдүүд' нь радикал исламын урсгалуудын байтай ижил төстэй дүр төрхийг устгаж чадсан явдал юм.
"Би хүүхдээ өмнө нь над шиг байгаасай гэж хүсч байна. Амьдралын утга учрыг мэдэхийн тулд жаахан зөрүүд байвал зүгээр юм. Тамхи татах, архидан согтуурах, үерхэх, энэ бол хэвийн зүйл, түүний нэр бас залуу хүн шүү дээ!"

... Сурабаяа хотод болсон явдал миний уурыг хөглөв. Сурабаяа дахь янз бүрийн балеход ёс суртахуунгүй үнэр үнэртдэг бусад үйл явдлууд хэрхэн суннатын судалгаагаар илүү аймшигтай болох вэ ...

Гайхаж байна уу? Аавын үгийг сонсоод би нэг их гайхсангүй. Тиймээс хамгийн түрүүнд дунд сургуулийн найзуудтайгаа хамт үзсэн киногоо санаарай. Гэрлээр хийсэн American Pie. Хэдийгээр поп хэлбэрээр савлаж, Америкийн ердийн чөлөөт амьдралын хэв маягаар ороосон ч гэсэн Prom Night үдэшлэг болохоос өмнө хүүхдүүд нь онгон хэвээр байгаа тул сэтгэл нь түгшсэн эцэг эхчүүдийн санаа зовж буйг энэ кинонд тодорхой харуулсан болно. Үнэн хэрэгтээ нэг үзэгдэл хүүхдээ садар самуунд уруу татсан видео бичлэг үзүүлдэг нэг эцэг эхийг дүрсэлсэн байдаг.
Энэ бол ёс суртахуунтай, "хэвийн" амьдрах гутамшиг юм.

Зөв! Үүнтэй адил, тийм үү? Дэлхий ертөнц нааш цааш эргэж эхлэх тэр үед бид ирлээ.
Жомбангийн улсын шилдэг ахлах сургуульд сурч байсан үеэл ах нарын маань нэг нь мөн ийм гомдол гаргасан байна. Ээжээс нь ангийн багш манай үеэлийн ер бусын өмдний талаар ярилцлага авсан. Мөн тэрээр Суннатай тохиромжгүй гэж үзсэн сургуулийн үйл ажиллагаанд татгалзаж, шүүмжлэлтэй ханддаг талаар.

Миний өсвөр насны үеэл Алай өсвөр үеийнхний хэв маягаар хэл ярианы үг хэллэг, орчин үеийн бусад өсвөр насны хүүхдүүдээс хэр "өөр" байсан тухай бүх зүйлийг гэрийн багш дамжуулж байв.
*
Сурабаяа хотод болсон явдал намайг уурлаж зугаацуулсан. Сурабаяа дахь янз бүрийн балеход ёс суртахуунгүй үнэр үнэртдэг бусад үйл явдлууд тохиолдвол хэрхэн суннатын судалгаа илүү аймшигтай болох вэ? Шөнийн цэнгээний газруудын бүжигчдийн секцүүд, Коммунизмтай ойрхон байгаа олон ургальч үзлийн талаархи хэлэлцүүлэг, ЛГБТ-ийг дэмжихэд үнэхээр бодитой байдаг ДОХ, мансууруулах бодисын кампанит ажилд ороосон гадагшаа гарах арга хэмжээнүүд болон бусад.

Үнэндээ эдгээр байгууллагууд тайван байна. Дуулгаваргүй байдал нь ёс суртахууны асуудлаар илүү ихийг ярилцдаг давах судлалаас илүү тааламжтай санагддаг.
*

Дэлхий ертөнц хөгшрөх тусам Ислам улам бүр сорилттой болж байна. Шүдний араагаар хатуу хазаарай. Дулаан нь шатаах зуухтай адил боловч чанга бариарай. Гадаадынх байг. Учир нь үргэлж БУРХАН байдаг.

Subscribe to receive free email updates:

0 への反応 "Суннаг судлах нь нүдэнд дуулгаваргүй байхаас илүү аймшигтай байдаг"

Posting Komentar