Өөрийгөө тамаас аливаа зүйлээр авраач
Исламын мэдээ, танжунгеним - Аль-Хамдулилла, бүх магтаал ертөнцийн Рабб болох Аллахад хамаатай. Бошиглогч саллаллаху 'Алайхи Васаллам, түүний гэр бүл, найз нөхөддөө сайн сайхныг хүсье.
Тамын тарчлаантай адил зүйл байхгүй. Хэн ч эрүү шүүлтийг хөнгөнөөр тэвчиж чаддаггүй. Үнэндээ тэр өөрийгөө хамгийн том тарчлаанаар эрүүдэн шүүж байгаагаа мэдэрсэн.
Бошиглогч Саллаллаху Алайхи Васалламын мэдээлсэн зургийг хар,
إِنَّ أَهْوَنَ أَهْلِ النَّارِ عَذَابًا يَوْمَ الْقِيَامَةِ لَرَجُلٌ تُوضَعُ فِى أَخْمَصِ قَدَمَيِْ
"Тамд хамгийн бага эрүү шүүлт тулгадаг хүн бол түүний хөл дор хоёр нүүрс хийж, тэр даруй тархи нь буцалдаг хүн юм." (Муттафак Алайх, зарим нэмэлт Аль-Бухари, "түүнчлэн буцалж буй сав, тогоо."
Имам Муслим Абу Саид аль-Худри Радхияллаху Анху хадисаас хүүрнэн хэлэхдээ Расулуллах Саллаллаху 'Алайхи Васаллам хэлэв;
إِنَّ أَدْنَى أَهْلِ النَّارِ عَذَابًا يَنْتَعِلُ بِنَعْلَيْنِ مِنْ نَارٍ يَغْلِى دِمَاغُهُ مِنَ حَ
"Мэдээжийн хэрэг, хамгийн бага эрүү шүүлт тулсан тамын оршин суугчид тамаас хоёр шаахай өмсөж, хоёр шаахайн халуунаас болж шууд хутгалдсан байснаа буцалгана."
Өөр нэг редакцийн багт
إن أهون أهل النار عذابا من له نعلان وشراكان من نار يملى منهما دماغه كما يىلأ المرجل ما يرى أن ه ن ه ن ه ه من ه من
"Хамгийн хөнгөн тамладаг тамын оршин суугчид бол тамын галаас хоёр шаахай, хоёр шаахайн чавхдастай хүн юм. Тэр шаахайн дулаан буцалж буй тогоо шиг байдаг тул тархи нь тэр дороо буцалдаг. Тэр хүн өөрөөс нь илүү шаналал зовоож тарчлаасан хүн байхгүй гэж тэр хүн мэдэрдэг. хамгийн хөнгөн нь. " (түүхэн хадис. Муслим)
Тиймээс бид үүнээс үнэхээр айх ёстой. Там руу хөтөлдөг бүх арга замууд нь бид үүнээс хол байдаг. Үүнийг оруулах шаардлагатай бүх шалтгаанууд, бид үүнээс зайлсхийдэг. Бид өөрсдийгөө тамаас бэхжүүлж болох шалтгааныг олохыг хичээж байна.
عن عدي بن حاتم قال ذكر النبي صلى الله عليه وسلم النار فتعوذ منها وأشاح بوجهه ثم ذكر النار فتعوذ منها وأشاح بوجهه قال شعبة أما مرتين فلا أشك ثم قال اتقوا النار ولو بشق تمرة فإن لم تجد فبكلمة طيبة
"Адий бин Хатим Радхияллахугаас Анху хэлсэн нь: Бошиглогч Мухаммед Саллаллаху Алайхи Васаллам тамын тухай дурдаж, дараа нь түүнээс хоргодож, нүүрээрээ илэрхийлсэн. Дараа нь тамыг дурдаад дараа нь түүнээс хоргодож нүүрээрээ илэрхийл.
Дараа нь тамыг дурдаж, үүнээс хоргодож, нүүр царайгаараа илэрхийл. Сюба хэлэв: магадгүй хоёр удаа, тэгвэл би эргэлзэхгүй байна. Дараа нь Расулулла Саллаллаху 'Алайхи Васаллам хэлэв: Хэрэв та хагас үр тарианы огноотой байсан ч гэсэн сайн үгсээр өөрийгөө тамаас зайлуул. (Муттафак 'алайх)
Лалын редакцийн багт,
مَنِ اسْتَطَاعَ مِنْكُمْ أَنْ يَسْتَتِرَ مِنَ النَّارِ وَلَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ فَلْيَفْعَلْ
"Та нарын хэн нь хийх ёстой хагас үр тарианы огноогоор ч өөрийгөө тамаас хүчирхэгжүүлж чадна."
Ахмадын санад сахихын хамт Ибн Масудын хадисаас "Та нарын нэг нь тамаас нүүрнийхээ хагас үр тариагаар ч гэсэн хамгаалаарай" гэж хэлсэн байдаг. Аисаяагийн санад хасантай хийсэн хадисаас "Ай Эйсяя, хагас үр тарианы огноотой ч гэсэн өөрийгөө тамаас авраач" гэж хэлэв. (түүхэн хадис. Ахмад)
. . . Үнэндээ ядаж өглөг нь хэн нэгнийг тамын галаас аврах шалтгаан болж чадна. . .
Хүн ба тамын хооронд хөшиг болох гэсэн хүчин чармайлтын дунд садака байдаг. Учир нь өглөг өгөх нь ус галыг унтраахтай адил алдааг арилгах болно. Өргөл өргөх нь Аллахын уур хилэнг унтрааж, муу үхлээс урьдчилан сэргийлж чадна. (Ат-Тирмизи хэлсэн)
Дээрх хадис дээр бага ч гэсэн өглөг өгөхийг зөвлөж байна. Цөөхөн хэдэн өмч хөрөнгөтэй тул ичих хэрэггүй. Бяцхан өглөгийг бас дутуу үнэлж болохгүй. Чухамдаа ядаж өглөг нь хэн нэгнийг тамын галаас аврах шалтгаан болж чадна.
Дээрх хадис дээр бошиглогч Саллаллаху Алайхи Васаллам тамаас аврах хамгийн том арга хэрэгсэл бол эд баялаг, үг хэллэгээр оршихуйд сайн зүйл хийх явдал гэдгийг цохон тэмдэглэсэн байдаг. Хэдийгээр материаллаг утгаараа бага ч гэсэн сайн сайхныг дутуу үнэлж болохгүй, тухайлбал цөөн тооны өглөг, зөвхөн огнооны тал хувь нь л байдаг. Танд байхгүй ч гэсэн та тайбибагийн өгүүлбэрээр хэлж болно.
Тайбиба өгүүлбэр нь өргөн гэсэн утгатай. Үүнд таалагдах, авдар нээж, бусдыг баярлуулах бүх үгс багтдаг. Тайбибагийн өгүүлбэрүүд нь удирдамж, унших мэдлэг, заах, сюбухатыг үгүйсгэх, тэмцэж буй хоёр хүний харилцааг засах, эвдэх зэрэг үгсийг агуулдаг.маргадаг хүмүүс, асуудлын шийдлийг өгдөг, ууртай хүнийг тайвшруулдаг гэх мэт.
Тайбиба нь Аллахыг санах (санах), Номыг нь унших, Түүнийг магтан сайшааж, Аллахын хуулиуд ба Түүний шаритыг тайлбарлах зэрэг орно. Гол нь Аллахад ойртож, Аллахын үйлчлэгчдэд ашиг тусаа өгдөг үг бүр нь тайбиба калима гэсэн ангилалд багтдаг. Бурхан Таала Аламыг мэддэг.
0 への反応 "Өөрийгөө тамаас аливаа зүйлээр авраач"
Posting Komentar