Цогцос гэхдээ халал,Тайлбарыг энд оруулав

Исламын мэдээ, танжунгеним
"ХЭЛЭХ:" Надад илчлэгдсэн илчлэлтээс үүнийг идэхийг хүсдэг хүмүүст хориотой зүйлийг би олсонгүй. " (Сур Ан Анам: 145)

Саад бин Аби Вакккашаас Бошиглогч саллаллаху алейхи ва саллам,

"Хамгийн нүгэлт лалын шашинтнууд бол ямар нэг зүйлийн талаар асуудаг хүмүүс юм. Дараа нь асуултаас болж ямар нэгэн зүйл хориотой байдаг. Өмнө нь хориглодоггүй байсан." (түүхэн хадис. Бухари дугаар 7289, Муслим дугаар 2358)

Дээрх аргумент нь түүний эсрэг маргаан гарах хүртэл бүх зүйл хууль ёсны байх л юм бол энэ зарчмыг ойлгосны дараа бид үндсэн хэлэлцүүлэгт орох болно гэдгийг харуулж байна.

Аллах Таала хэлэхдээ,

"Далайн ан агнуур, далайн хоол (энэ нь ирдэг) нь хууль ёсны юм." (Суртал Аль Майда: 96)

Энд ус гэж юу гэсэн үг вэ гэхээр зөвхөн далайн ус биш, бас цэнгэг устай амьтад орно. Учир нь "ал бахру аль маа" "гэсэн тодорхойлолт нь олон усны цуглуулга юм. Асиа Сяукани рахимахуллах "Дээрх шүлэгт ус гэж юу гэсэн үг вэ?

Ибн Аббасын хэлсэн алдарт үгэнд дээрх шүлэгт "шоидул бахр" гэж юу гэсэн үг вэ гэхээр амьтдыг агнасан усны амьтан, харин "хөөе" гэдэг нь усны амьтны сэг юм. Усны амьтдын сэг зэмийн утга учир нь яагаад гэдгийг нь мэдэлгүй зүгээр л үхдэг.

Абу Хурайра радхияллаху анхугаас тэр,

"Нэгэн удаа хэн нэгэн нь Бошиглогч саллаллаху алэйхи вэ сэллэм-ээс асуухад" Ай Аллахын Элч, бид усан онгоцон дээр байсан бөгөөд бага зэрэг ус л авчирсан. Хэрэв бид түүнтэй хамт бие засах юм бол бид цангах болно. Бид далайн усаар даалгавар авах боломжтой юу? " Бошиглогч саллаллаху алэйхи вэ сэллэм дараа нь "Далайн ус ариун, гулууз нь хууль ёсны юм" гэж хариулав. (Абу Дауд дугаар 83, Ан Насай 59, Ат Тирмизийн 69-р өгүүлсэн. Шейх Аль Албани энэ хадисыг жинхэнэ гэж хэлсэн)

Ибн Умар радхияллаху анхумаас Бошиглогч саллаллаху алейхи ва саллам,

"Бидэнд хоёр гулууз, цусыг зөвшөөрсөн. Хоёр гулууз нь загас, царцаа байв. Хоёр цус бол элэг, дэлүү байхад. " (Ибн Мажа дугаар 3314-р өгүүлжээ. Шейх Аль Албани энэ хадисыг жинхэнэ гэж хэлсэн)

Усны амьтдын талаархи хэлэлцүүлгийг хоёр хуваана.

Зөвхөн усанд амьдардаг амьтад.
Хоёр мужид (усанд ба хуурай газар) амьдардаг амьтад.

Эрдэмтэд усны амьтдын талаар дараахь дөрвөн саналд нийцэхгүй байна.

Усны бүх амьтад хууль ёсны дагуу байдаг. Энэ бол Маликиях уламагийн үзэл бодол ба Сяфийн уламын үзэл бодол юм.
Мэлхий, матар, могойноос бусад усны амьтад бүгд халал юм. Энэ бол Улама Хамбалын үзэл бодол юм. Тэд матрыг зэрлэг амьтан тул хүн иддэг тул хориотой гэж үздэг. Усан могойнууд нь хоббитуудаас болж хориотой байдаг (жигшүүрт).

Үүний зэрэгцээ, мэлхийг алахыг хориглодог тул хориглодог.
Загаснаас бусад бүх усны амьтдыг идэхийг хориглодог. Усан дээр хөвж үхдэг загаснаас бусад усан дахь бүх загасыг идэж болно. Энэхүү үзэл бодлыг Ханафия улама, Сяфийн үзэлтнүүд сонгов. Энэ үзэл нь мэлхий, хавч, усан могойг хобит гэж үздэг тул хориотой (жигшүүрт)
Зөвхөн загас идэж болно.

Үүний зэрэгцээ, загаснаас гадна үхэр, ямаа гэх мэт усны амьтад зэрэг идэхийг зөвшөөрдөг хуурай газрын амьтадтай ижил төстэй зүйл идэж болно. Үүний зэрэгцээ, гахай, нохой гэх мэт идэж болохгүй хуурай газрын амьтадтай адил төстэй усны амьтдыг идэж болохгүй. Энэ бол Сяфигийн сургуулийн үзэл бодол, Хамбали сургуулийн үзэл бодлын нэг юм.

Ибн Хажар Аль Асколани рахимахуллах хэлэхдээ,

"Эрдэмтдийн дунд загас бол хуульчлагдсан зүйл гэсэн маргаан байхгүй. Тэдний хооронд маргаантай байгаа зүйл бол усны амьтад хүн, нохой, гахай, могой зэрэг газрын амьтадтай ижил хэлбэртэй байсан. "

Зохиолч 'Аунул Ма'буд хэлэхдээ

"Усны бүх амьтад, тухайлбал уснаас бусад газар амьдардаггүй амьтад бол халал юм. Энэ бол Имам Малик, Имам Аси Сяфи, Имам Ахмад нарын үзэл бодол юм. Эдгээр эрдэмтэд усны амьтдын сэг зэмийг хууль ёсны дагуу гэж үздэг. Үүний зэрэгцээ, Имам Абу Ханифа загаснаас бусад усан амьтад харам байдаг гэж үздэг. "

Энэ асуудлын талаархи хамгийн хүчтэй санал бол Маликиягийн эрдэмтдийн анхны санаа, тухайлбал усанд амьдардаг бүх амьтад халал юм. Үүний шалтгаан нь дараахь саналын ерөнхий байдалтай холбоотой юм.

"Далайн ан агнуур, тэнгисээс ирсэн хоол хүнс (энэ нь ирдэг) хууль ёсны юм." (Суртал Аль Майда: 96)

"Далайн ус ариун, гулууз нь хууль ёсных юм."

Үүний зэрэгцээ, хавч, могой, үүнтэй төстэй зүйлийг хориглодог эрдэмтэд шүлгэнд,

"Хобит (жигшүүрт) хүмүүст та үүнийг хориглодог." (Сур Аль-А'роф: 157).

Нохой, гахай гэх мэт хуурай газрын амьтадтай адил төстэй усны амьтдыг хориглох нь маргаантай байгаа судлаачдын хувьд энэ киас (зүйрлэл) нь Аль Майда 96-р шүлгийн постулатын ерөнхий байдалтай зөрчилдөж байна.

Жишээлбэл, усны амьтад тодорхой шалтгаанаар үхвэлУчир нь тэднийг барьж (урхидаж), нядалж, бассейнд хийгээд үхүүлчихдэг тул хууль нь ижма (эрдэмтдийн тохиролцоо) дээр үндэслэсэн хууль юм.

Хэрэв усны амьтан ямар ч шалтгаангүйгээр үхсэн бол гэнэт усан дээр хөвж байгаад олдсон бол хуулийн хувьд үзэл бодлын маргаан гардаг. Ихэнх судлаачдын, тухайлбал Имам Малик, Имам Аси Сяфи, Имам Ахмад нарын үзэж байгаагаар хууль нь хууль ёсны хэвээр байна гэж мэдэгджээ. Үүний зэрэгцээ Имам Абу Ханифа ийм амьтад халал биш гэж хэлсэн.

Эрдэмтдийн Баасан (дийлэнх) -ийн санал бодлын үндэслэл бол Аллах Таалагийн үг юм.

"Мөн тэнцүү (хооронд) хоёр тэнгис гэж байхгүй; энэ нь амтгүй, шинэхэн, уухад амттай, нөгөө нь давслаг, гашуун. Эдгээр далайн бүрээс та шинэ мах идэж болно. " (Фатхир Сүрэг: 12)

Аллах Таалагийн үгийн ерөнхий байдал,

"Далайн ан агнуур, тэнгисээс ирсэн хоол хүнс (энэ нь ирдэг) хууль ёсны юм." (Суртал Аль Майда: 96).

Энэ шүлэгт "томамуху" гэж юу гэсэн үг вэ гэхээр гулууз, учир шалтгааныг нь мэдэхгүй үхсэн гэсэн үг. Өөрөөр хэлбэл Ибн Аббас "то'амуху" -г үхсэн, далайн эрэг (далайн эрэг эсвэл гол) руу шидэгдсэн усны амьтан гэж тайлбарладаг. Энэхүү тайлбар нь ихэнх судлаачдын санал бодол юм.

Жумхурын үзэл бодлын үндэслэл нь Жабир бин Абдиллах радхияллаху анхугийн хадис юм. Тэр хэлсэн,

"Бид нэг удаа Абу Убайдаг цэргүүдийн удирдагчаар томилогдсон Хабат (навч иддэг) цэргүүдтэй байлдаж байсан. Дараа нь бид маш их өлссөн. Гэнэт далай миний урьд өмнө харж байгаагүй загас шидэв. Загасыг ал Анбар гэж нэрлэдэг. Бид хагас сарын турш загаснаас идсэн. Дараа нь Абу Убайда ясны нэг хэсгийг авч, тэр гадагш гаргалаа. Морьтон тэр ясны доогуур гарах хүртэл. Абу Аз Зубайрт Жабирын хэлэхийг сонссон гэдгээ надад мэдэгдсэн; Абу 'Убайда хэлэв; Та бүгдээрээ идээрэй! Бид Мединад ирэхдээ Бошиглогч саллаллаху алейхи васалламд хэлэв. Тиймээс тэр "Идэх, Аллахын өгсөн ризки юм. Хэрэв үлдсэн зүйл байвал бидэнд өгөөч! " Тиймээс зарим хэсгийг нь түүнд авчирсан бөгөөд тэр идсэн. " (Хүний нөөцийн газар. Бухари дугаар. 4362)

Ибн Хажар Аль Асколани рахимахуллах "Энэ хадисаас харахад усны амьтны цогцос яг ийм байх нь (жишээлбэл, усанд, үзэг дээр хөвж олдсон) эсвэл агнаж (баригдсан эсвэл өдөөн хатгасан) үхсэн эсэхээс үл хамааран хууль ёсны болох нь тодорхой байна. Энэ бол эрдэмтдийн Баасан (дийлэнх) -ийн санал юм. Үүний зэрэгцээ Ханафия улама үүнийг батлав. "

Усны амьтдын халал шинжийн талаар шалтгаангүйгээр үхдэг бас нэг маргаан бол Ибн Омарын хадис,

"Бидэнд хоёр гулууз, цусыг зөвшөөрсөн. Хоёр гулууз нь загас, царцаа байсан. " (түүхэн хадис. Ибн Мажа дугаар. 3314)

Булугуль Маром номонд орсон дээрх хадисыг тайлбарлахдаа Аш Шонани хэлэхдээ

"Загасны гулууз нь шалтгаангүйгээр үхээд дараа нь хөвж байгаа эсвэл өөр аргаар хамаагүй янз бүрийн нөхцөлд хууль ёсны болохыг хадисаас бас харуулсан болно."

Уламагийн маргалдаж байгаа нь хөвж үхдэг, эсвэл ирмэг (далайн эрэг эсвэл гол) дээр олддоггүй, амьтдыг идэхэд хэцүү болгодог тул тэдний үхлийн шалтгаан нь дараахь үндэслэл юм.

Жабир ибн Абдиллахаас тэр Аллахын Элч -Аллахын амар амгалан, залбирал түүн дээр байг гэж хэлэхдээ "Далайд гацсан зүйл эсвэл үүнээс ил гарсан зүйлийг идэж идээд, үхсэн зүйл хөвж байвал та идэж болохгүй" гэж хэлсэн. (Абу Дауд 3815 дугаар, Ибн Мажа 3247 дугаартай хүүрнэв).

Субулус Саламын зохиогч Мухаммед бин Исмаил Аш Шонани рахимахулла хэлэхдээ

"Дээрх Жабирын хадис бол хадис судлаачдын эрдэмтдийн тохиролцоонд үндэслэсэн дхоф (сул) хадис юм."

Навави рахимахулла хэлэхдээ

"Жабир хадис бол хадис дайф (сул). Хэрэв энэ хадисын эсрэг маргаан байхгүй бол маргахыг зөвшөөрөхгүй. Хэрэв эсрэг заалтууд байвал яах уу?! "

Үндсэндээ Баасан санваартан-ийн үзэл бодол илүү хүчтэй гэж үздэг, тухайлбал, усны амьтан зүгээр л үхээд, дараа нь усанд хөвж, эсвэл эх газар руу татагдахаар чирэгдэж байгаа ч гэсэн түүнийг хуулийн дагуу шийтгэсээр байгаа юм. Гэсэн хэдий ч, хэрэв ийм амьтан удаан хугацаанд хөвж байсан бөгөөд үүнийг хэрэглэхэд хор хөнөөл учруулж болзошгүй гэж айдаг бол түүнийг орхих хэрэгтэй.

Акулд соёогтой амьтад багтдаг бөгөөд тэд соёогоо ашиглан олзоо агнадаг гэдгийг бид бүгд мэднэ. Хэрэв хэн нэгэн акулын талаар асуувал Аллах Таалагийн хэлснээр усан дахь бүх амьтдыг хууль ёсны болгосон үндэслэлийг буцааж өгдөг тул хариулт нь хууль ёсны юм.

"Далайн ан агнуур, далайн хоол танд өгөхийг зөвшөөрдөг." (Аль Майда Сура: 96).

Саудын Араб дахь Фатвагийн комисс (Хороог бичиг үсэг үл мэдэхээс урьдчилан сэргийлэх, хүний ​​амь нас хохироохгүй байх үүднээс устгасан) -д тайлбарласны дагуу.

Бүх загас нь акул болон бусад хоёулаа халал юм. Энэ нь Аллах Таалагийн үгийн ерөнхий байдал дээр суурилдаг,

"Далайн ан агнуур, далайгаас хооллохыг танд зөвшөөрдөг." (Суртал Аль Майда: 96).

Үүнтэй адил Бошиглогч саллаллаху алэйхи вэ сэллэм, далайн усны талаар хэлсэн үгсээр,

"АТэнгис ариун бөгөөд гулууз нь хууль ёсны юм. " (Хүний нөөцийн газар. Тирмидзи Дугаар 69, Ан Насай No 332, Абу Дауд дугаар 83, Ибну Мажа дугаар 386, Ахмад 2/361, Малик 43, Ад Дарими 729).

Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 への反応 "Цогцос гэхдээ халал,Тайлбарыг энд оруулав"

Posting Komentar