өөрсдөө эцэг эхдээ өглөг өгөхгүй байж болно

Исламын мэдээ, танжунгеним - Аль-Хамдулилла, бүх магтаал Аллахын Эзэн, бүх ертөнцийн Эзэн юм. Расулулла - Шаллаллаху алейхи васаллам-, түүний гэр бүл, найз нөхөддөө магтагтун.

'Зекийн фитрийг өөрийн эцэг эхдээ өгөхгүй байх' зорилго нь өөрийн болон эхнэр, хүүхдүүдийнхээ эцэг эхэд хүлээлгэн өгөхийн тулд фитратыг өөрийн эцэг эхэд нь өгөх явдал юм. Ийм байж болохгүй. Учир нь эцэг эх хоёулаа тэр амьдралынхаа хэрэгцээг хангах ёстой хүмүүс юм.

Эрдэмтэд санал нэг байна, хүн амьжиргааны түвшингээс хамааралтай хүнд дэлгүүр, фитра өглөг өгөхийг хориглодог; яг л хүүхэд шиг, эцэг эх шиг. Тэд тухайн хүний ​​эзэмшиж байгаа эд хөрөнгөнөөс биелүүлэх эрхтэй. Хэрэв тэр өглөгийг тэдний баялгийг өгдөг бол автоматаар тэдний төлөөх харьцаа буурдаг. Тэрбээр шууд бусаар өөрийнхөө төлөө садаа өгсөн. [Уншсан: Закатак Фитра авга ахад өгсөн үү?]

Имам Малик түүнд садаа өгөх ёсгүй хүмүүсийн асуултанд хариулж байна: Дэмжих ёстой хамаатан садандаа аравны нэгийг нь бүү өг. (Ал-Мудаванана: I / 344)

Ал-Умм дахь Имам Шафии хэлэв (II / 87),

ولا يعطي (يعني من زكاة ماله) أبا ولا أما ولا جدا ولا جدة

"Мөн тэрээр аав, ээж, эмээ өвөө нарт өгөх ёсгүй.

Аль-Мугни дахь Ибн Кудама (II / 509) "заавал шодакохыг эцэг эхдээ болон түүнд хүрэх замыг (жишээ нь өвөө, эмээ) өгөх ёсгүй. Хүүхэд болон доорхи зам (өөрөөр хэлбэл ач зээ нар) өгөх ёсгүй."

Ибн Кудама "Ибн Мунзир хэлэхдээ: Эрдэмтэд нэг удаа эцэг эхчүүдэд хоёуланг нь төлөх ёстой байсан зекийг өгөх ёсгүй гэж заажээ. Мөн тэдний өгсөн закаас болж тэд өөрсдийн хариуцлагыг үгүй ​​хийж, үүнээс татгалзах бөгөөд ашиг нь түүнд эргэж орно. яг л өөрт нь өгчихсөн шиг байгаа тул үүнийг зөвшөөрөөгүй. Урьдынх шигээ өр төлбөрөө төлчихсөн юм шиг. "

Шейх Ибну Утсаимин Рахимахуллахаас ядуу ойр дотны хүмүүстээ фитрат өгөх тухай хуулийн талаар асуув. Тэр хариуд нь

"Ядуу ойрын хамаатан садандаа фитрат, малын садаа өгч болно. Ойр дотны хүндээ өгөх нь холын хамаатан хүнд өгөхөөс илүү чухал зүйл юм. Учир нь үүнийг ойр дотны хүнд өгөх нь шодакох гэж тооцогддог бөгөөд хамаатан садан (шилтатурахим) -ийг холбодог. Гэхдээ болзолтойгоор түүнд өгөх нь түүний баялгийг баталгаажуулах үйлдэл биш, өөрөөр хэлбэл, хэрэв энэ факир бол түүнийг дэмжих ёстой юм бол өөрөөр хэлбэл баячуудаас илүү байх болно. Нөхцөл байдал ийм бол, та zakat хөрөнгийн үүргээ биелүүлж чадахгүй. Хэрэв тэр үүнийг хийвэл, тэр ашгийнхаа ачийг өөртөө буцааж өгсөн зекатын хөрөнгийг гаргасан байна. Үүнийг зөвшөөрөөгүй бөгөөд энэ нь хууль бус юм. Хэрэв ядуу хамаатан бол түүнийг дэмжих үүрэгтэй хүн биш бол тэр өргөлөө ядуу хамаатан садандаа өгч болно. Түүнд zakat өгөх нь холын хамаатан саданд өгөхөөс илүү чухал зүйл юм. Энэ нь Бошиглогч саллалаху алайхи васалламын "Таны ойр дотны хүмүүст зориулсан Шодакох бол шодакох ба силатуррахим" гэсэн үгсэд үндэслэсэн болно. "

Эцэст нь хэлэхэд хүн өөрийн биологийн эцэг эхдээ зекатынхаа фитатыг өгөх ёсгүй. Энэ нь амьдралын асуудалд хамааралтай хүмүүст бас хамаатай. Аллах хамгийн сайн мэддэг.
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 への反応 "өөрсдөө эцэг эхдээ өглөг өгөхгүй байж болно"

Posting Komentar